Smått och gott

Nu vill jag aldrig mer höras talas om nationella i matte. Jag tror aldrig att det har gått så här kast för mig på ett matteprov. Shit alltså, nu när det verkligen gällde. Jag har gjort fel på nästan varenda tal, haha. Dessutom kom jag försent eftersom min buss utgick. Kulkul. Och när jag väl kommit till skolan hittade jag inte vart vi skulle vara. Tillslut frågade jag en annan klass, som visste. Sprang upp till trean. I klassrummet hittade jag inte mitt pennskrin... Och sedan gick provet åt helvete. Skitkul... not.
   Efter det hade vi i alla fall håltimme och jag och Bisse gick och köpte youguhrtglass på Sleven som vi åt sittandes ute i solen på skolgåren. Trevligt nog hade vi en en och en halv timmes lång lunchrast efter det. Satt ute i solen ännu mer... Ända till spanskan typ. På spanska repeterade vi inför provet som vi har på torsdag.
   Så gott som sista lektionen var fysik. Vi gjorde nästan ingenting. Typ tittade på en film. Asbra. Det som var sista lektionen var ingen hel lektion eftersom Hynge tyckte att det var onödigt med en mattelektion efter provet. Vi gick bara igenom lite saker och slutade.
   Efter skolan åkte jag, Erica och Lotta till Espresso House där vi alla köpte varsin scones med creme cheese och jag och Erica köpte varsin Chai Latte. Mysigtpysigt. Bredvid oss satt det tre tjejer som var skiträdda för duvor, vilket vi hade väldigt kul åt. Lotte gick efter ett tag och lämnade mig och Erica ensamma. Vi satt kvar en stund innan vi knallde mot Balettakademien för att ha terminens sista balettlektion.
   Förra gången sa läraren att man kunde ta med sig föräldrar och syskon. Jag och Erica trodde aldrig att någon skulle ta med sig någon... Men det var skitmånga som hade med sig föräldrar. Jag menar, vad hade vi att visa upp? Kul att titta på medan vi gör sit-ups och massa grundläggande skit.

Aja, nu ska jag nog ta och äta. Är hungrig. Sedan ska jag skriva ett litet föredrag till svenskan imorgon, fast det är enkelt.

Have a nice evening

Jag fattar inte vad som är fel. Snart kommer jag nog att göra något ännu dummare. Varför i hela världen skulle vi bråka?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0