Sthlm

Jag är så sjukt trött. Den här veckan har inte varit någon bra gå-och-lägga-sig-vecka. Igår släckte jag lampan vid halv ett och lyssnade sedan en stund på musik. Jag älskar att lyssna på musik innan jag ska somna. Tyvärr somnar jag ofta med musiken på och då får jag ont i öronen av hörlurarna. Någon gång på den tidiga morgonkvisten vaknade jag och min arm sov. Jag vet inte riktigt vad jag skulle göra, men jag viftade till med och utan styrsel som den var så välte den nästan ett vattenglas. Tur att det inte välte helt...
   Klev upp försent idag igen och fick skynda mig som tusan. Missade bussen ändå eftersom jag trodde att den gick senare än vad den gjorde. Kom i tid till skolan trots det och första lektionen hade vi geografiprov. Det kändes som att det var ganska enkelt. Hoppas att det var så enkelt som det kändes.
   Efter geografin hade vi spanska och jag fick tillbaka spanskaprovet. MVG. Inte särskilt oväntat. Blev dock väldigt sur när min spanskalärare uppmuntrande sa till mig "det gick ju bra, vad roligt för dig". Tack, men jag förvätade mig inte något annat än ett MVG.
   När spanskan nästan var slut fick vi sluta eftersom vi skulle till Naturhistoriska. Där gick vi runt på lite olika utsällningar och svarade på konstiga frågor. Inte direkt ansträngande, men ganska tråkigt. När alla frågor var svarade på åkte vi tillbaka till skolan för att äta lunch. Åt och sedan hade vi gympa. Tilda hade lektion och det gjorde hon bra. Det har varit kul nu när alla har gjort egna lektioner. Vi har fått prova på alla möjliga saker. Dessutom koncentrerar sig alla mer när det är någon klasskompis som har lektion.
   Sista lektionen skulle ha varit klassråd men istället blev det balinformation. Inte särskil spännande och alla klagade högt över att vi måste bli hämtade efter. Deras anledning var roligast "ni är så små och det är farligt att åka hem från Djurgården under vårkvällarna". Öh va? Någon av dem som var med på mötet som inte någon gång har åkte sent hem från Grönan. Eller i alla fall någon som inte har åkt hem själv sent på kvällen. Jag vet att jag inte verkar bry mig/veta om att det kan hända saker är man åker hem själv sent på kvällarna. Grejen är att jag tror inte att man får någon riktigt respekt för att det kan hända något förrän man har blivit utsatt för något. Trist men sant. Det är svårt att vara rädd för något man aldrig har varit med om.
   När skolan slutat satt jag, Erica, Lotta och några andra och pratade i korridoren. Vi pratade om balen. Alla är hysteriska över dessa klänningar som man ska ha och ingen är säker på om klänningen de köpt duger. Jag, Lotta och Erica skulle i alla fall och kolla på klänning. På bussen fick vi en utskällning av en tant som tyckte att vi var för högljudda. Ledsen damen... Jag hittade en klänning jag gillade från Odd Molly. Ska kolla på den tillsammans med mamma också. Hon är ju mitt smakråd, jag kan inte köpa snygga grejer utan henne. Det är nästan pinsamt, haha. Erica hittade också en klänning. Egentligen hittade hon två, men den ena var så dyr. Fast den var i och för sig fin också. Den andra hon hittade var typ lika fin och kostade hälften så mycket. Bättre köp tyckte både jag och Lotta eftersom den skulle bli lättare att använda igen. Skönt att ha hittat sin balklänning...
   På kvällen har jag varit med familjen på restaurang och ätit god ceasarsallad. Tycker dock att mammas ceasarsallad är godast. För den är verkligen sjukt god!

Nu ska jag sega framför datorn en stund till och sedan SKA jag gå och lägga mig!

Hare bra

Fan att jag inte orkade/hann gå ut och springa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0