Change

Jag gömmer mig under täcket och blundar. När jag tittar fram igen tror jag att allting ska ha försvunnit, att det som var jobbigt inte längre ska finnas. I alla fall är det vad jag hoppas när jag ligger under mitt täcke och försöker att somna. Vilket jag också brukar lyckas med. Problemet är bara att när jag vaknar igen och tittar fram från täckets värmande skydd så är allting precis likadant som det var innan jag kröp ner under täcket. Ingenting förändras.

Och så börjar allting om från ruta ett
För att komma till samma punkt
Precis som gången innan

Varje gång du tar fram ett spel
Är reglerna likadana
De förändras aldrig

Du kan spela om och om igen
Utan att få ett annat resultat
En av oss förlorar

Den andre vinner

Kommentarer
Postat av: Mangetsu

Om du har skrivit det där slår jag skallen av dig.

2008-11-09 @ 01:50:17
URL: http://levamedlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0