Cold

Ute är det kallt, väldigt kallt. Jag har plockat fram ett par vantar som är färgglada. Tyvärr är det Djurgårdens färger, men ändå. Med vantar blir inte utomhusvistelserna lika kalla som de blir utan. Dessutom lockar kylan mig till tankar på min fjällräven. Min stora, varma jacka som alla vill slå på. Funderar på om den ska få komma fram nu när jag ska iväg och träna, hmm. Kalla mig fjortis, men jag älskar den. Haha, den är ju VARM. Precis som vårt matteklassrum som inte har några fönster. Blää. Vi har i alla fall ganska kul när vi leker med våra miniräknare. Lisa, Bisse och Agnes börjar bli väldigt skillade på att rita hjärtan.
   På lunchen idag (som var efter matten som var vår första lektion eftersom vi hade ledigt från svenskan) åt vi soppa. Fast jag och AG (Agnes) åt fil istället. Sedan blev det bråttom till musiken i Aulan. I Aulan sjöng vi julsånger och det var fint, ack så fint. Jah kan visserligen inga andra sopranstämmor, men det börjar bli bättre. Som avslutning sjöng vi Jul Jul och det var så fint att det nästan gjorde ont. Ingen var oberörd, utom möjligtvis Helene, men vi ska få henne att gråta för det har lyckats två gånger förrut.
   Om en liten, alltför liten stund ska jag iväg och träna och sedan är det chill hela kvällen för jag har inte kommit på något att göra. Imorgon ska jag träffa Lisa och sedan är helgen nästan slut. Det går snabbt när man har roligt.
  
Tjohopp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0