Slöa dagar

Igår hade jag ledigt och det var väldigt skönt. Klev upp halv tio och spanade på dimman utanför fönstrena. Sedan åt jag frukost, spelade piano, gick ut och sprang, sjöng julsånger och satt framför datorn. Valde kläder i en evighet och promenerade sedan iväg till Ropsten och åkte in till stan för att möta den nyblivna sextonåringen Hanna. Vi gick till Café Saturnus och blev besvikna över att norrmannen inte var där. Fikade i alla fall länge och hade det väldigt mysigt. Hannapanna fick en present och vi sex gick vi ifrån caféet. När vi ska gå ut hör vi någon som säger hejdå och det var norrmannen!!! Dagen var räddad och jag åkte hem.
   Vid åtta åkte jag åter in till stan för att tillsammans med resten av S1a och N1b sjung på Grand Hotel. Vi gjorde det och akustiken inne i den sal som vi sjöng i var gräslig. Ingen hörde någon och det lät hemskt, men åhörarna hade druckit lite vin och märkte det förhoppningsvis inte allt för mycket.

Idag missade jag tåget på morgonen och kom försent till spanskan tillsammans med Karro i N1a. Vi låtsades att vi hade gjort läxan, men jag tror inte att läraren gick på det eftersom typ hela klassen gjorde det, haha. Efter spanska hade vi geografi och då hade vi vikarie och han var rolig/skum. Han skämtade om en massa mystiska saker och sedan tittade vi klart på Blood Diamond. Den var verkligen jättebra! Se den och ni kommer inte att ångra er. Fast den var sorglig och hemsk, men ändå.
   Geografin var sista lektionen för dagen och jag åkte hem och åt lunch och alldeles strax ska jag gå ut och springa. Sedan lite fix och därefter ska jag in till stan igen för att spela piano, vilket jag inte alls har lust att göra. Jag tycker inte om min pianolärare. Dessutom var det väldigt längesedan jag hade lektion. Jag missar hela tiden lektioner. Det är inte heller bra eftersom jag övar sämra då.

Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0