Gympalektion med S1a

Roligaste gympalektionen ever idag. Kom nästan försent och rusade in i gympasalen och andades ut över att jag inte var sen. Sedan delade Gustaf (gympaläraren) in oss i tre grupper och min grupp fick börja med att visa upp sina uppvärmningar. Vi hoppade runt och tiden som vi skulle hålla på var helt fel. Alla hade planerat för tio minuter. Efter en kvart sa Gustaf att det var två minuter kvar, efter fem minuter sa han att tiden var ute. Sedan sa han till oss att vi hade planerat dåligt och alla blängde surt på honom och under resten av lektionen blev han det populäraste samtalsämnet.
   Efter uppvämningen fick min grupp gå ner och spela pingis. Det blev någon sorts dubbelpingis, jag och Bisse mot Julia och Lisa. Jag skulle tro att Lisa och Julia "vann" ganska stort eftersom både jag och Bisse var helt lost. Istället för att koncentrera oss på bollen hade vi ett trevligt samtal (även Lisa, Julia och Sigrid var med och pratade). Det var mycket trevligt och vi pratade till exempel om vad vi hade gjort för trevligt dagsverke igår.
   Det roligaste var när vår grupp bytte till stationen Gymmet. Hahahaha, först var vi lite seriösa och jag sprang på löpbandet. Mycket roligt, inte. Det andra löpbandet funkade inte så Lisa frågade Gustafs högra hand Lucas om hjälp. Lucas var inte till någon större hjälp så Lisa cyklade lite istället. Bisse körde "TV-shopsmaskinen" och Lisa hjälpte till en stund, det hade varit värt att filma.
   När vi gick in i rummet med styrkemaskiner blev det roligt. Joel sa att Jossan var en amerikansk hemmafru med en sexig man och en jävla massa barn. Det ledde till att Jossan hela lektionen blev kallad för Amerikanen. Carl mobbade även Jossan för att hon inte klarade av att lyfta hanteln så många gånger. De såg riktigt gulliga ut där de satt sida vid sida och körde hantlar.
   Joel upptäckte att alla maskiner kunde utnyttjas som hjälp till ett mer spännande sexliv och Freddie tyckte att alla maskiner såg ut som typ tortyrmaskiner ur Saw. Sedan blev Freddie och Joel ett kärlekspar när de bestämde sig för att stå på en balansplatta tillsammans. Alla andra satt och garvade och tittade på. Samtidigt spelades Lugna Favoriter med jävligt dålig mottagning i bakgrunden.
   När bara några minuter av lektionen återstod började Joel och Jossan att dansa och det var det absolut roligaste på hela lektionen. Alla skrattade och sedan var lektionen slut.
   Denna lektion var ett fantastiskt sätt att börja en morgon med. Nackdelen var bara att alla har varit zombisar resten av dagen. Ingen engelska, nästan ingen klasstid, lunch (äcklig), jag somnade väldigt gott på matten och det gjorde Bisse också, Sigrid och jag tog lite rast från matten, håltimme då jag och Bisse gjorde att kärlekstest och Joel fick veta att han behövde läggas in på ett vårdhem för överstressade människor eller leka bebis enligt hans horoskop, musikteori som var alldeles för enkel och till slut SLUT. Jag gick och tränade och nu är jag hemma i mitt kära hus. Lite plugg och sedan är allt chill och de är endast min braiga bok och en mugg de som väntar.

Tjing.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0