Chopinvalser

Tittar man ut genom fönstret i mitt rum ser man väldigt många träd med gröna och gula blad. Dessa blad är belysta av den nedgående solen och gör att allting får en gyllene ton. Ibland är hösten väldigt vacker.
   Den här lördagen har varit skön. I och för sig var jag arg på mamma imorse också, men inte längre. Hon har lugnat ner sig nu och är inte arg på allt och alla längre. 
   I vilket fall som helst... Jag klev upp och åt frukost. Det fanns gott ciabatabröd så jag blev glad. Sedan tog jag på mig min nya superoutfit. Den består av: ett par tights, grå pjamasbyxor med blommor samt min gråa AL-tröja. Fatta vad snygg den är! Dessutom la jag till ett sjuuuukt snyggt hårband (observera att jag ser helt galen ut när jag har hårband). Mamma sa åt mig att städa toaletterna och det gjorde jag. Min outfit är väl lämpad för den sortens jobb.
   Mormor och morfar kom och det var nog då mamma blev snällare. Jag spelade piano och nu fan ska jag lära mig min läxa. Chopin is the shit! Jag älskar att spela Chopinvalser.
   Jag gick ut och sprang sedan skyndade jag mig in i duschen för att hinna göra mig i ordning. Blev klar och sprang ner till tåget och åkte in till stan och Café 60 där jag träffade Martin och Mattias. Vi fikade en stund, sedan kom stor Boll och gjorde oss sällskap innan vi bröt upp och jag lämnade de andra. Jag sprang runt en stund på stan och gjorde ingenting innan jag åkte hem. Åkte till Ropsten och gick därifrån, väldigt skönt.

Ikväll ska jag vara hemma och så ska jag prata med Tess.

Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0