Det är så lätt att krossa glädjen

Nu har jag köpt ett par hörlurar, det känns bra. Har visserligen inte provat dem än men de borde funka bra. Jag är i vilket fall som helst inte särskilt bra på att bedöma om hörlurar är bra eller dåliga. För det mest är ljudet likadant liksom.
   Vi sprang imorse på gympan. Jag är en hurtigbulle för att vara någon som går i min klass. Det känns väldigt bra. Samtidigt är det trist när jag har en brorsa som säger att det jag har presterat inte alls är särskilt bra. Folk undrar varför jag har dåligt sälvförtroende och en anledning kan ju vara att när jag känner mig bra så är det alltid någon som ska övertyga mig om att jag inte alls är det. Jätteroligt, verkligen... Jag tror att jag viker mig dubbel av skratt. När vi åt middag satt jag glatt och berättade om hur snabbt jag sprungit och då säger Gustaf (min bror):
"Det var ju inte särskilt snabbt."
En stund senare berättar jag att min gympalärare sa att jag tränar nästan lika mycket som någon som elitsatsar. Men min käre bror säger då att det gör jag inte alls för jag tränar ju inte särskilt mycket. Tack, tack, tack det värmer och gör ju verkligen att jag blir mer peppad.
   Resten av dagen har släpat sig fram. Som vanligt gick jag och la mig försent och vi gör ingenting roligt i skolan just nu. Seriöst, varför kan man inte göra roliga saker i skolan? Eller svenskan är kul, men jag har alltid tyckt att svenska är roligt.

Just nu håller pappa och jag på att försöka fixa bokhyllor till mitt rum. Det är skitsvårt eftersom jag vill ha speciella mått, väldigt speciella. De ska passa perfekt i mellanrummet mellan min tapet och den andra väggen. Okej, man fattar inget av den beskrivningen, men de som har varit här fattar nog.

Nu ska jag läsa igenom mina geografianteckningar, sedan kan jag inte plugga mer för provet imorgon typ. När det är klart ska jag dricka te och duscha, sedan HOPP i säng. Jag längar verkligen efter att få sova.

Säng säng säng sova sova sova säng säng säng!

Min bror hävdar att de Death Note avsnitt som jag och Gustaf (egentligen Gustaf) laddad ner typ förra året går att titta på. Det tycker jag är bra, visserligen har jag nog sett dem, men ändå. Haha, jag hade glömt bort dem.

Tralala, är det någon som har en bra idé om vad jag skulle kunna skriva här i bloggen? Jag vill förändra och göra den roligare.

Hejhopp.


Kommentarer
Postat av: Mangetsu

Becka!

Du tränar mer än jag någonsin gjorde. Måste vara grymt snabb nu! Dessutom har du en bra teknik och hela skiten, din brorsa är bara nervös för att du en dag ska springa snabbare än honom. Och träna inte för hårt. Jag har problem med knäna, magen och ryggen pga belastning från när jag tränade den där vansinnessommarn och du tränar som sagt mer, så ta det lungt.

<3

2008-10-02 @ 19:52:25
URL: http://levamedlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0