Vårigt

Softish dag idag, oh yes!

Klev upp klockan halv nio och åt frukost och hade det allmänt lugnt. Fick lite bråttom, men vad gjorde det när solen strålade på mig medan jag i raskt takt gick till tåget? Kom till skolan vid tjugo i elva och klockan elva var det dags för musikteoriprov. Att göra provet tog ungefär tre minuter och jag gick efter fem.
   Efter provet blev det lunch i skolan med Bisse, AG och Lisa. Trevlans i solskenet. Lisa åkte trean och jag, Bisse och AG gick till Åhléns för att kolla lite. Jag köpte två böcker, Så Länge Vi Båda Andas (ouups) och Bibeln - en bok om dina vänner. Det är typ en sådan där Mina Vännerbok som man hade när man var liten, fast med grövre frågor. AG köpte en film på rea. Bissou köpte inget på Åhléns, men däremot en tändare på Pressbyrån för hon vill lära sig att tända tändare...
   Jag åkte hem till Ön. Fast inte hem, utan jag åkte till Centrum och provade lite klänningar och övervägde att köpa te, men det får vänta tills köket har blivit klart. Promenerade hem i solskenet. Gick ut och sprang när jag kom hem, i springbyxor och t-shirt utan att frysa. Hoppade hopprep och var ute med kaninen också.
   När träningen var avklarad duschade jag och sedan spelade jag lite piano. Sedan dess har jag endast softat med en kopp te och en bok. Hur skönt som helst att för en gång skull inte vara iväg och träna på kvällen. Dessutom har jag gjort det mesta som jag skulle ha gjort idag. Ska bara skicka in mitt geografiarbete, sedan kan jag fortsätta att softa resten av kvällen.

Imorgon blir första dagen den här veckan som vi inte har sovmorgon, men vad gör det när det endast är torsdag och fredag kvar innan påsklovet? Om det dessutom skulle vara lika fint väder idag skulle jag faktiskt inte tycka att det var särskilt jobbigt. Då vet jag ju till och med vad jag ska ha på mig, haha.

So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0