Födelsedagar på rad

Helgen har spenderats med födelsedagsfiranden, solande, snickrande och lite slappande. I lördags fyllde pappa år och dagen börjades alltså med sång för honom. Sedan hände det inte så mycket mer på förmiddagen. Efter lunch åkte vi dock till farmor och farfar och åt tårta. En väldigt god tårta med jordgubbsmousse, vanlijgojs och chokladbrowniebotten. Vi åkte hem och det kom gäster. Vid halv åtta åkte jag in till stan för att fira Astrid som fyllde arton igår. Hon firades på lördagskvällen med middag på restaurangen Halv Grek Plus Turk. Sitt flummiga namn till trots var maten sjukt god. Har skaffat mig en viss crush på hoummus och det satt jag och tryckte i mig. Vi satt kvar till stängning och sedan åkte jag och Fredrika hem. De som var över arton åkte däremot och partade.
   Igår (söndag) snickrade pappa och jag äntligen klart trallen. Det är väldigt fint och jag är en rikitg hejare på att skruva med skruvdragare nu. Sedan låg jag i solen ett tag. Tog ett dopp också. På kvällen skulle Assi återigen firas och jag cyklade hem till henne. Där bjöds det på räkor, tårta och prat. Tårtan var sjukt god och tydligen väldigt enkel att göra. Åkte hem ganska sent och så.


Idag ska jag bara fixa lite hemma tror jag. Det är ju sol ute så jag kommer antagligen att softa vid poolen. Nu ska jag och Gustaf i alla fall spela pingis!

Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0