Köpa

God kväll.
Idag började dagen hemma och med att jag vaknade runt kvart över sju och kände mig förvånad över att mamma inte hade väckt mig eftersom hon sa att hon skulle väcka mig klockan sju. Klev upp och letade igenom huset. I köket fanns diskreta spår efter att pappa hade varit vaken, men ingen mamma. Hon sov, hihi. Gjorde i alla fall frukost och ägnade resten av förmiddagen åt ingenting särskilt. Åkte till skolan efter lunch och hade samhällskunskap och kör. Fast på kören lyssnade vi på en lite konsert med en vokalgrupp från Tyskland.
   Dagen var alltså slut efter två lektioner och jag åkte till Ordning & Reda och köpte pärmen jag ska ha till kalender efter årsskiftet. Känner mig väldigt nöjd, hihi. Speciellt eftersom den matchar min plånbok litegranna. Sedan åkte jag hem. Köpte glass på Pressbyrån och cyklade hem till Ön. Här hemma har jag inte gjort så mycket. Pysslat lite, men med vad är hemligt...

Alltså, jag fattar inte att det är så fruktansvärt lätt att spendera pengar. Mina pengar bara flyger iväg på helt onödiga saker. Ett exempel är ju att jag har köpt en almanacka för 0910, men ska bara ha den i ett halvår. Är det inte väldigt onödigt så säg? Eller att jag köper tuggummin och glass HELA TIDEN. Det känns bara inte okej. Imorgon får det bli mackor till mellis och därmed basta. Måste verkligen sluta slösa och spara lite mer.

I vilket fall som helst skiner solen (vad nu det är för intressant upplysning).

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0