Kan inte tycka synd om andra alltid

God eftermiddag.
Dagen började lugnt med en dusch och frukost. Sedan åkte jag till skolan. Åkte hemifrån vid tio i nio eftersom jag trodde att vi började vid halv tio, vilket vi inte gjorde. Vi började tio i tio och jag kom till skolan kvart över nio. Suck. Läste lite och gick sedan och köpte te till samhällen. När vi väl började tittade vi klart på Lilja 4-ever. Bra, men väldigt hemsk. Det är så svårt att fatta att det finns människor vars liv ser ut så. Jag är så fruktansvärt bortskämd med mitt fina svenska liv. Fast jag kan inte sitta och ha dåligt samvete över att vissa har det skit medan jag har det bra för i sådana fall skulle världen verkligen bli trist.
   Efter samhällen gick jag och mötte pappa och vi åt sushi. Väldigt god sushi till på köpet. Pappa beställde dessutom yakiniku och blev proppmätt, hihi. Ännu en lektion med film. Den här gången var det på svenskan vi tittade på film, Tartuffe. Vi fick en roman i ska läsa också och sedan var det slut. Pratade lite med Andrea nere vid skåpen innan jag åkte till Centralen eftersom Bisse berättat för mig vart Cubus ligger. Där fanns klänningen, men inte i rätt färg. Att det aldrig kan gå min väg ad gäller kläder. Jag vet ju exekt vad jag vill ha, men antingen finns det inte eller så ser det inte ut som jag vill när jag tar på det.
   Åkte till Ropsten och ångrade att jag hade tagit cykeln. Fast det var nog ganska smart i alla fall. Cyklade till Centrum och lämnade mitt personbevis på banken, ID-kortet kommer alltså att komma snart! Köpte glass och cyklade hem.
   Här hemma har jag gjort tårta till mamma. Det blev hallonmarängtårta. Bilder kommer nog senare. Vill inte ta bort formen ifall den skulle bli förstörd. Är i alla fall väldigt stolt över min tårta.

Sedan har det inte hänt så mycket mer. Just nu är jag ensam hemma och det är skönt. Försöker komma på någon som har lust att leka med mig imorgon kväll eftersom mamma och pappa ska bort. Är någon intresserad är det bara att höra av sig, hihi.


Världens sötaste monster


Och en sak jag har tänkt på, jag har inga bilder, typ, på mig själv i kort hår... Jag vet att jag låter ego och det är jag, men hallå, jag borde ju ha några bilder på det.


Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0