Ettan kom, tvåan kommer så småningom

NU ÄR DET SOMMARLOV!!!

Dock känns det inte alls så. Ute regnar det och är runt tolv grader, jag ska inte göra något ikväll och dessutom är jag förkyld. Suck... Inte direkt det mest peppande avslutet på terminen om man säger så. Fast vem vet, det kanske är som rektorn sa i sitt tal idag "eftersom vi inte slösar på några soltimmar nu kommer det att bli desto fler under lovet". Aja, jag kan ju alltid hoppas.
   I vilket fall som helst... Igår var ännu en ovärd dag i skolan med endast en lektion som hade något som helst värde. Efter skolan åkte jag i alla fall till Artemis, min gamla pianolärare. Där blev jag bjuden på fika och satt och pratade med henne länge. Har saknat Artemis och hennes bullar, de är godast!
   Kvällen var fullkomligt och obeskrivligt sämst. Nog om den.

Idag var det som sagt skolavslutning. Jag kom försent till uppsjungningen eftersom jag glömde bort tiden. Avslutningen i Aulan gick fort och sedan var det hejdå, hejdå i klassrummet. Jag, Ag och Lisa var på stan en stund. Lisa åkte hem och jag och Ag köpte en väska åt henne och underkläder, haha. Sedan gick vi till Kungshallarna och åt wok, mycket gott men jag ångrar att jag tog med kyckling och inte vegetarisk eftersom den var billigare och jag åt nästan bara grönsaker ändå.
   Nu är jag hemma och är otaggad. Imorgon blir det stan och födelsedagsshopping med farmor. Shit vad det inte känns som att det är sommarlov. Vart tog sommaren vägen och vart tog allt pepp inför lovet vägen? Aja, jag får tagga för mitt födelsedagskalas (haha) på lördag. Det blir mys med både gamla och nya vänner!

Ettan har gått så fort. Somliga har två år kvar... Vad fan ska jag göra sedan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0