Morgonstund har guld i mund

Jag älskar att ligga i min säng och titta ut genom min sovrumsdörr på morgonen efter att ha blivit väckt. Det är så härligt att ligga och titta ut genom dörren, ut på trädgården. Speciellt när det är strålande solsken ute, som det har varit på senaste tiden. Älskar att mitt täcke känns lite för varmt och att kunna ligga och dra mig de där extra minutrarna och fundera på vad jag ska äta till frukost och vad jag ska hitta på resten av dagen.
   Den där stunden är ganska kort och ibland önskar jag att den var längre, men samtidigt tror jag inte att den skulle vara lika underbar om den var för lång. I sådana fall skulle den inte bli lika dyrbar som den är nu.  Då skulle den bara vara som alla annan tid jag bara slår ihjäl. Istället är den en liten stund då jag egentligen borde kliva upp och äta frukost, men bara ligger och gör ingenting. Tittar ut genom en sovrumsdörr utan att egentligen se något eftersom jag inte har några linser och önskar att livet alltid var så enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0