En gris

Jag är trött som en liten gris och önskar att det kunde sluta blåsa ute så att solvärmen skulle kunna kännas. Är i alla fall glad över att det inte började regna idag. Hoppas att det betyder att solen kommer att skina (och att vinden försvinner) imorgon, för jag och Ellen har planer på att hon, jag och Julia ska sitta i en park och mysa.

Idrott imorse, men jag var inte med så jag och Sigrid promenarade runt lite på Kungsholmen. Sedan var det lunch och då hände inte något särskilt. På engelskan hade jag en misslyckad nyhetspresentation, hade ju så klart glömt mina papper hemma. Sedan tittade vi på A Midsummer Night's Dream i Aulan, engelska sektionen hade nämligen Shakespear day idag. Förutom att jag inte hörde något spelade de som var med väldigt bra.
   Efter pjäsen jobbade jag och Freddie med en bildanalys till samhällen och till sist (nästan) var det musikteori. Eftersom Tartuffe ska spelas upp imorgon stannade vi kvar i skolan efter musikteorin och övade. Känns inte så bra att det var första och sista repet, menmen vi får skylla oss själva. Vi hade kunnat planera bättre, men ibland förtränger man att tiden går liksom.
   Nu är jag i alla fall hemma och jag tror att vi väntar på att pappa ska komma hemmed sushin som mamma beställde för ett litet tag sedan. Ska bli gott med sushi, men tjockis som jag är så är jag sjukt sugen på pizza. Och så är jag sjukt sugen på en munk med vanlijkräm inuti och en väldans massa socker ovanpå. Fråga inte varför, men jag blev sugen på det under musikteorin.
    Ikväll tror jag att jag ska prata med Tess i telefon och så hade jag tänkt titta på någon romantisk komedi som går på trean klockan nio. Jag behöver en rolig liten film för att bli glad.

Pysspyss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0