Gubben höst målar

Det är tillfredställande att bli klar med saker. Har precis skickat iväg inlämningsuppgiften i samhällen och det känns så skönt eftersom jag har gått och tänkt på den en hel del. Det var dock svårt att få med allt jag vill på bara trehundra ord. Det blev väldigt avklippt i slutet när jag upptäckte att gränsen var allt för nära för att jag skulle kunna skriva så utförligt som jag gärna gör.

Och annars har det inte hänt så mycket idag. Har haft historia, fick tillbaka tankekartan. Snacka om att CH rättar fort. Sedan klassråd. Åkte in till stan för att leta födelsedagspresent till Julia samt pröva ett par skor på H&M. Det blev ingenting, men jag tror att jag har en idé om present i alla fall.
   Här hemma har jag läst lite samt gjort klart samhällen. Och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Egentligen borde jag plugga på Shakespear eftersom Mary-Ann är otrevligt förtjust i förhör, men jag tror att jag sparar det till imorgon. Kommer nog att behöva något att fördriva tankarna med imorgon, hmpf.

Ute har dte blivit höst också. Himlen är grå och träden har börjat bli gula. Det har gått fort, bara från igår till idag. Fast det är lite mysigt när man kan sitta inne och lyssna på vinden i träden och titta på den gråa himlen. Det är dock inte lika mysigt när man måste ge sig ut för tat ta sig till skolan. Då blir jag deprimerad.




Gubben höst tänk nu målar han
Björken i gult
Och med regnmoln intvålar han
Hela skyn så fult


Pyss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0