Kardemummabullar

Jag blir så avundsjuk när jag läser om min kompis Karins äventyr i Australien på hennes blogg. Hon är på utbytesresa där och jag vill också. Gaah, det verkar så häftigt att åka utomlands i ett helt år och bo i någon okänd familj. Visst, läskigt också och länge, men jag tror att det är värt det.
   Och idag har jag träffat Julia och inte så mycket mer. Vi satt på Vurma Vasastan i några timmar och pratade. Vurma har världens godaste kardemummabullar och underbara stora temuggar. Nu blev jag ju dessutom sugen på te. Jag tror att det får bli yogi ikväll. Var så gott idag med chaite. Har druckit så mycket te med typ fruktsmak på sista tiden att det blir väldigt gott med mer kryddsmak på teet.
   Jag och Julia pratade om mycket mellan himmel och jord, som vanligt. Sedan åkte jag hem och snart ska jag titta på TV. Känner att jag har blivit värsta TV-tittaren, jag som aldrig tittade på TV förut. Nu tittar jag typ varje kväll (intresseklubben antecknar). 
  
Gustaf är hemma från kick offen och han är snaggad... Väldigt kort. Det är inte fint. Saknar min brors fina, rufsiga, halvkrulliga, rödblonda hår, så det så! Kan det inte bara växa ut igen?

Tjing.

En viss Claras status på facebook fick mig dessutom att bli väldigt sugen på skummad mjölk med kanel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0