Sminkmodeller, hah

Härligt strålande dag! Saltimbanco (Cirque de Soleil) igår var ascoolt och jag tror att jag satt och gapade hela tiden. Jag vill också stå på scen och göra sådana där coola saker. Hej, de var ju inte alls starka... Och nej jag är inte avundsjuk, inte alls. Haha.
   Imorse blev jag i alla fall väckt av pappa och sedan var det frukost och så. Efter frukosten åkte jag inte till stan i finvädret för att möta upp Erica och vi gick sedan till Make up Store för sminkkurs. Både min och Ericas sminkningar blev asbra. Vi kände oss snygga när vi gick därifrån. Och lite irriterade på att Make Up stores kassasystem suger. I vilket fall som helst är jag några sminktips och några sminkgrejer rikare nu. Dessutom tycker jag att jag och Erica skulle ha en fin karriär om sminkmodeller, hihi.
   Efter sminkningen gick vi till Sandys och åt varsin wrap. Smaskigt och fräscht. Vi satt och pratade innan vi började springa runt på stan för att Erica skulle hitta något att ha på sig i eftermiddag på hennes pojkväns födelsedagsfirande. Hon hittade en väldigt fin rosa blus på H&M och den blev det. Sedan, typ, åkte jag hem. Hemma läste jag lite innan mamma och pappa kom hem och jag och pappa åkte och slängde grejer på miljöstationen (jag är så duktig och hjälper till så) och tvättade pappas bil. Sedan hem och jag gick ut med monsterkaninen samt drack en kopp te.

Imorgon kanske jag ska träffa Julia, annars vet jag inte. Nu ska jag ta det lugnt och typ läsa fram till middagen sedan hoppas jag på att det ska gå någon bra film på TV ikväll.

Kyss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0