Virrpannan Rebecka

Jag hatar det, hatar att jag måste planera allting så att jag får ihop det med maten. Orkar dessutom inte fika ute, blir bara så stressad av det. Får bli lunch ute istället, brukar kännas lite bättre. Och så kan jag inte bestämma mig för om jag vill gå på hockeymatch eller yoga. Är nog egentligen mest sugen på yoga, men det känns som att jag sviker pappa och Gustaf då. Vill inte svika dem för de är så bra!
   Hade en katastrofkväll igår också. Två kvällar i rad är verkligen för mycket. Är så jävla trött på att det ska vara så svårt. Känns i alla fall bättre idag. Lite ljusare. Kanske passerade någon sorts gräns igår. Den här veckans liksom. Klarade det jag sa att jag inte skulle klara och det kändes fan bättre redan efter det. Dessutom brukar det kännas bättre när jag har fått kasta ur mig lite av alla känslor som snurrar inom mig.
   Åhh, jag är så avundsjuk på alla som har kommit mycket längre bort från den här jävlapisssjukdomen än vad jag har. Trots att viljan finns är det ju ändå tungt. Viljan gör ju inte att ångesten försvinner. Bara att jag vågar trotsa den. Fast det är nog ett stort steg framåt. I alla fall är det så det känns för mig.

Sakta men säkert släpper sjukdomen sitt grepp om mig. Sakta, sakta blir jag tryggare i mig själv och vågar ge livet en chans. Det kommer inte att vara bra imorgon eller på tisdag, men kanske lite bättre om några veckor. Måste fan vara MYCKET bättre till London. Annars kommer den resan att bli skit och det vill jag inte för jag ser fram emot den galet mycket.
   Hejdå anorexi, hej livet. Jag mår faktiskt mycket bättre idag måste jag säga. Skönt. Vill bara att mamma ska komma hem så att jag kan berätta vad jag har bestämt för dagen. Är fortfarande ganska beroende av henne, tyvärr. Behöver hennes stöd vad gäller maten och planeringen av hela mitt liv. Är så virrig att jag blir tveksam så fort jag bestämmer något. Vet inte riktigt vad jag vill.

Har i alla fall bestämt för dagen:
Museum med Hanna. Vi ska ses runt klockan ett på Karlaplan, därefter promenad ut till Nordiska Muséet. Där blir det lunch för min del och så ska vi spana på utställningen om mode genom tiderna där. Åker hem, äter mellis och går på yoga med mamma. Blir för stressigt att gå på hockeyn, dessutom är jag mer sugen på yoga. Det får bli bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0