Freeeeeee

Nu är jag så gott som utskriven från Avdelningen. Var där från mellis igår till middag idag. Känns konstigt, skönt, läskigt och underbart. Tyvärr skriker anorexin av glädje, men den här gången kanske den inte ska få vinna. Tycker jag har fått ut mer av Avdelningen än vad jag fick av dagvården. Kanske för att jag ville mer, kanske för att de har större möjlighet att tvinga en på Avdelningen än vad de har på dagvården...
   Aja, i vilket fall som helst börjar skolan på måndag. Ny klass, ny start? Ska bli spännande. Lite jobbigt att börja skolan dock. På heltid liksom... Gick inte heltid på hela tvåan så det blir en rejäl omställning. Fast det blir lite skönt också, att ha saker att göra som skingrar tankarna. Även om det är något så tråkigt som plugg så är det ju bättre än ingenting.
   Har precis suttit och tittat på olika yogaställen. Tror att det får bli Yogayama på Jungfrugatan, men är inte säker. Hittar inga andra ställen... Några tips?! Snälla, har ni några tips eller om ni har positiv/negativ kritik gentemot Yogayama, SKRIV. Ska ju göra projektarbete om yoga och tänkte prova på det "på riktigt" medan jag gör arbetet.
   Imorgon kanske jag och mamma ska åka ut till Sickla och kolla på kläder. Får dock inte shoppa än, men det är kul att kolla! Åhh, jag vill köpa så mycket kläder. Älskar kläder, mer än mest. Det är typ bland det roligaste som finns. Något att kämpa för kanske? Att få shoppa kläder...
   Gaaah, inget mera Avdelningen. Inga sega, tråkiga timmar då man bara väntar på nästa jävla måltid. Slippa se supersmala tjejer, känna avundsjukan, slippa jämförandet. Kunna gå ut och in hur jag vill, vara uppe hur länge jag vill, gå upp när jag vill. Shit alltså, i'm free from the Avdelning.
   Har gjort ett armband idag också, FRI står det på det. Fri i tankarna. Ska försöka titta på det när det känns svårt så jag vet vad jag jobbar mot. Det var Deirdre, min behandlares tips. Hon sa många bra saker faktiskt. Trodde inte hon skulle vara så bra, men det var hon!

Nu ska ni slippa läsa mer om mitt liv, det här är ju bara svammel...

Kommentarer
Postat av: L

Kolla in www.yogamandella.se/yoga-vid-atstorningar/

Mandella, yogaläraren, hade själv svår anorexi men hjälptes att bli frisk med hjälp av yogan. Kursen är anpassad speciellt efter människor med ätstörningar och förutom klasser har man även egna samtal/sessioner med henne. Rekommenderas verkligen!!!!

2010-08-20 @ 23:17:38
Postat av: Angelica

åh va härligt att höra att avdelningen har hjälpt dig! :) fortsätt nu i samma spår och fortsätt blicka framåt, försök att inte falla tillbaks.

för mig har inget hjälp med själva anorexin. mår fortfarande lika skit och jag är mer missnöjd nu med vikt o kropp än förra året. så det har nästan förvärras.:/

2010-08-22 @ 11:09:11
URL: http://fluffen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0