Dan' före dopparedan'

Så var det 23e december, dagen för Julafton. Ska hem om några timmar, närmare bestämt klockan halv två efter vilan. Längtar verkligen efter att få komma hem. Saknar familjen, mitt rum, lugnet hemma, det faktum att man KAN gå ut när man vill (även om jag bestämt att jag bara får vara ute och gå en halvtimme om dagen!). Och så längtar jag så klart efter att få fira jul. Den här julen SKA bli bättre än förra. Är nog omöjligt att den blir sämre...
   Veckan har varit som vanligt typ. Varit nere i SCÄ-skolan, haft olika terapier, samtal, pratat med mina gulliga medpatienter, blivit trött på att titta på nyheterna. "Tomten" kom dock och livade uppstämningen igår med julklappar till alla oss patienter. Inte helt fal faktiskt. Tror att det bjöd på gårdagens skratt, i alla fall från personalens sida.
   Var julbord till lunch igår också. Spännande att se hur man skulle plocka ihop maten för att vi en fullständig julmåltid. Tror dock att jag skiter i potatisen imorgon, det var ändå bara en potatis. Istället får det bli lite extra sill och lax. Blir nog ingen skinka till julbordet heller. Det äter jag när vi äter dopp i grytan. Tja, känner mig ganska väl förberedd faktiskt och det känns riktigt bra.
   Hihi och som det barn jag önskar att jag var så ser jag fram emot alla julklappar. Ska bli kul både att få och att ge. Älskar ju att ge bort saker och ger gärna bort saker spontant utan anledning, men ibland är det kul att få också.

Nu ska jag försöka komma på något att göra som får den här förmiddagen att gå lite snabbare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0