Dimrat ljus

Hem, ljuva hem. Älskar att det är tända ljus här hemma och att ljuset är dimrat. Det är skönt när det inte är så himla ljust hela tiden. Jag föredrar mörker framför ljus, i alla fall på vintern. Och jag tycker om att i lugn och ro sitta och prata med mamma och pappa utan att vi har bråkat eller kommer att bråka.
Hade permission tidigare idag också och köpte en superfin kofta från Indiska. Den är lång, färgglad, mjuk och varm och passar utmärkt till min svarta byxdress. Känner mig väldigt nöjd med köpet även om jag tvekade mycket innan jag köpte den. Dessutom köpte jag paketpapper som jag ska slå in julklappar med. Jag älskar Lagerhaus (pappret är därifrån)!
Imorgon ska jag vara hemma fram till lunch. Ikväll ska jag äta kvällsmellis hemma och antagligen sitta och glo på TV. Egentligen skulle jag vilja läsa, men jag tror inte att jag orkar. Ska i alla fall inte titta på Idol för nu är Linnea ute och det suger. Aja, imorgon ska jag i alla fall äta frukost hemma och sedan ska jag och mamma kolla på ett par skor och på garn. Hoppas att jag hittar den sortens garn jag är ute efter. Är ute efter ett mjukt, luddigt garn, gärna lila.
Nu ska jag umgås mer med mina föräldrar. Det gäller att passa på när jag är hemma. I och för sig är det skönt att vara själv också för det är man aldrig på Avdelningen. Eller, ibland är man själv men man vet aldrig om det kommer att komma någon snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0