Going back

Snart ska jag åka tillbaka till Avdelningen efter en relativt lyckad helg hemma. Känns både sorgligt och skönt att åka tillbaka. Trots att jag vet att jag kommer att längta hem så fort dörren har stängts bakom mig på Avdelningen. Är verkligen konstigt det där, att man både vill och inte vill vara någonstans. Fast jag tror att jag helst vill vara hemma, men utan att det är så mycket folk här hela tiden. Trivs inte med att ha en massa gäster.
Var och såg Kung Caspian och Skeppet Gryningen igår. Den var helt okej, men väldigt olik boken. Skönt var i alla fall att den kändes kortare än sina två timmar. Trodde att jag skulle somna eller något för jag var så trött, men icke. Vet inte om jag skulle rekommendera den, men gillar man äventyrsfilmer så är den inte helt fel. Häxan och Lejonet är helt klart bäst. Fast böckerna är ÄNNU bättre. Läs Narnia och upptäck en ny värld.
Nu ska jag nog fråga pappa om han vill ta en promenad med mig innan jag åker. Måste komma ut en stund eftersom resten av dagen kommer att spenderas inomhus på ett ställe där luften är dålig. Ska verkligen försöka njuta av den här promenadens friska luft, även om den är lite väl frisk nere vid vattnet, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0