Förändring

"Nej fy tusan, bot och bättring ska det bli från imorgon. Jag ska möta mina rädslor, hata mig själv för det och gå mot friheten. Tvingas ta vägen med stora kliv, nya kliv. Jag ska tänka på det som en utmaning, en positiv utmaning. Även om det kommer att bli skitjobbigt, rent ut sagt, så är det en utmaning och jag ska klara av den."

Från 7/6-10


Jaa, den motivationen har ju helt klart försvunnit. Jag orkar inre klara av det, men gör det ändå. Gör och gör och gör och ångrar allting. Jag vill bara hem till det som var och få göra som jag vill. Nu får jag inte det och det är skit.

Kommentarer
Postat av: Li

De är okej att ångra sig, var förbannad på den här processen du går igenom men glöm aldrig att du för heller senare måste klara av den. De finns igentligen inget annat val även om de känns så. Ta kampen nu och besegra den medans du är ung, du vill inte vara som mig, fortfarande sjuk vid 23 år!! Du måste fokusera mer på saker du skulle vilja åstakomma med ditt liv, utbilda dig - då måste du ha en hjärna som funkar, de gör den inte i svält. Hitta en pojke att älska och bli älskad av - du vill inte att dina framtida relationer ska behöva utsättas för de monster anorexin är! Skaffa familj? Du förstör din kropp med anorexin, för att kroppen ska orka bära ett nytt liv behöver den vara stark och frisk. Börja jobba och tjäna egna pengar, hur ska de funka om du fortsätter vara anorektisk? Arbetsmarknaden är tuff. Eller bara allt de vardagliga ska du gå resten av ditt liv med ångest kring mat? Ska kalorier vara de viktigaste i ditt liv? Vad vill du med ditt liv? Dö? Ruttna bort till ett ben rangel som folk inte vågar krama för att man e rädd för att du ska gå sönder? Du må vara skit rädd och äcklad av de fet som vi inbillar oss man har om man är normal i vikten. Men seriöst hur snyggt är de att bara vara skin och ben? De är inte atraktivt alls. Ta den här förbannade kampen nu! Vänta inte de kommer aldrig bli lättare, du kommer aldrig vara redo för den och du kommer aldrig känna att du orkar med den! Men gör de ändå bit ihop och ta verklig kontroll över ditt liv! Du är värld att leva ett hälsosamt liv fylld med de saker du önskar av livet! Du är värld en framtid! Gör inte mer skadda till dig själv än du redan gjort! De må vara hårda eller elaka ord från mig men de är verkligheten, jag bryr mig om dig och tycker att du är så värdefull, ta hand om dig!!

2010-06-27 @ 12:39:04
URL: http://rojlar.blogg.se/
Postat av: tove

väldigt bra skrivet Li! hårda ord, men så sanna, dom behövde jag oxå läsa. ta hand om dig Li och du Rebecka, kämpa på, jag tänker på dig och kämpar jag med! KRAM

2010-06-27 @ 18:20:50
Postat av: tove

väldigt bra skrivet Li! hårda ord, men så sanna, dom behövde jag oxå läsa. ta hand om dig Li och du Rebecka, kämpa på, jag tänker på dig och kämpar jag med! KRAM

2010-06-27 @ 18:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0