Snabba vändningar

Ojojoj, snabba vändningar. Imorgon blir ett nytt kapitel i kampen för frihet. Från och med imorgon blir det skärpning, bättring och antagligen galet mycket ångest. Den här gången kan jag dock inte rymma, den här gången bestämmer någon annan och jag har inte en chans att låta mina egna tankar styra.
   Sommaren grönskar utanför fönstrena, men jag ska inte ta del av den. Ändå känns det som att jag nog behöver det här, för jag orkar inte tänka mer. Jag vill ha en paus från tänkandet och jag klarar inte av att ta den pausen själv. Alltså får det bli såhär och jag hoppas, hoppas, verkligen att det hjälper.
   När jag kommer ut igen vill jag vara närmare friheten och jag vill kunna njuta av de sista veckorna av sommaren på riktigt. Istället för att "njuta" av den på det sättet jag gör nu. Det sätt där jag bara vankar och väntar och hatar varenda sekund.
   Nej fy tusan, bot och bättring ska det bli från imorgon. Jag ska möta mina rädslor, hata mig själv för det och gå mot friheten. Tvingas ta vägen med stora kliv, nya kliv. Jag ska tänka på det som en utmaning, en positiv utmaning. Även om det kommer att bli skitjobbigt, rent ut sagt, så är det en utmaning och jag ska klara av den.

Visst låter jag motiverad. Återstår att se hur motiverad jag är imorgon kväll...

Kommentarer
Postat av: Li

Lycka till! :) De lär nog vara jobbigt i morgon kväll men du klarar de! Du är så modig! Härligt att läsa att du tänker ta dig an utmaningen, de är inspirerande! Kram

2010-06-07 @ 20:40:30
URL: http://rojlar.blogg.se/
Postat av: tove

jag antar att det blir avdelningen ett tag, hoppas det kan bli din vändpunkt, det är modigt att ta det steget och den hjälpen, du fixar det!ska tänka på dig och hålla tummar och tår för dig! jag tar mig an idun utmaningen på måndag. stor kram på dig

2010-06-07 @ 21:31:56
Postat av: Billy

Bara att du vågar ta dig an utmaningen är ett lyckande i sig..Du kommer klara det!



Men undrar lite vad det är för något du ska ta dig an?



Kramar

2010-06-09 @ 21:35:29
URL: http://rubyred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0