"Riktig" fika

Snart ska jag träffa Hanna och då ska vi ta en "riktig" fika. Är väldigt nervös, hoppas att jag kommer att lyckas välja något och att jag sedan får ner middagen ikväll också. Hoppas också att jag inte ska sitta och räkna på allting sedan utan bara försöka tänka på att det är gott, normalt och fritt.


Har stressat igenom två skolgrejer sedan jag kom hem. Hoppas få dem redovisade imorgon så att jag är klar med det innan lovet. Efter lovet blir det ännu en stressvecka med prov och essäskrivning så jag vill bli klar med det som är liksom.
   Helt slut i huvudet just nu. Hade det inte varit Hanna jag ska träffa strax skulle jag nog inte ha orkat träffa någon. Vill helst bara sova. Sova bort tiden så att den försvinner. Sov så fruktansvärt gott imorse och när jag klev upp gick tiden så långsamt, så långsamt. Hatar den.
   Mår inte riktigt bra. Är jättejobbigt att vara i skolan, att hela tiden kämpa. Jag bär liksom två tunga lass på mina axlar eftersom jag vill  och inte vill så mycket. Önskar att någon kunde bära alla bördor åt mig en stund så att jag fick vila lite. Så att jag kunde få känna mig fri, lätt och trygg nu när jag försöker komma bort från min trygga mur. Istället får jag släpa på allting själv och jag blir bara mer och mer trött på allting.


Rapport om fikan senare!!

Kommentarer
Postat av: tove

du fixar det rebecka! det är du värd!

2010-03-31 @ 17:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0