Romantiken

I avskedets bitterljuva trånad

Jag ser min älskad rodna

 

Vi blundar mot solens sista strålar

Som kastar sitt sken över vita vågor

 

Som gnistrande pärlor faller tårarna

Längs min älskades kind

 

Våldsamt min älskade slits ifrån mig

När jag famlar efter att hålla henne kvar

 

Aldrig kommer jag att glömma

Hur vattnet smekte mina fötter

 

Alltid kommer jag att minnas henne

Hon som satte mitt hjärta i brand

 

Avskedets stund är som en längtan

Längtan till en annan tid

 

En tid då avskedet ännu inte är nära



Lite skolarbete... Här är en dikt som ska vara romantisk och som ska vara inspirerad av Avskedsvalsen av Chopin. Påminner lite om mitt avsked jag jobbar med just nu. Kanske är det lite mer utdraget men ack så våldsamt. Har dessutom bytt ut "honom" till "henne"...


http://www.youtube.com/watch?v=t6LMrGp_8TI Avskedsvalsen... Lyssna och tyck till om ni tycker att det passar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0