Yrar

Mina beslut växlar i samma takt som klockans sekundvisare tickar. Jag blir alldeles yr av att ständigt svaja fram och tillbaka. Det jag tänker i ena stunden, det jag bestämmer då, är som bortblåst i nästa. Hela tiden vill det andra i mig styra, bestämma och det andra vill hela tiden tvärt emot det jag redan har bestämt.
   Någon skulle verkligen behöva stå och banna mig och mina tankar, för jag klarar inte av det själv. Inte helt i alla fall. Klarar det till en viss gräns, men sedan är det stopp. Jag försöker och jag försöker, tänker den andra tanken hela tiden för att överrösta rösten som vill att jag ska välja fel. Ändå tränger den igenom och tjatar tills den får sin vilja igenom.


JAG ORKAR INTE SJÄLV.


Skola idag, men bara en lektion. Den enda lektionen var svenska och jag pratade svamligt om Avskedvalsen för att sedan, galet nervös, läsa upp min lilla dikt. Efter det åkte jag till sjukgymnasten. Fick massage och övningar så att jag ska kunna slappna av mer.

Kommentarer
Postat av: Billy

Tack så mycket^^



Du skriver att du inte orkar själv, förstår dig och det är inte meningen att du ska orka allt själv. Alla behöver vi hjälp någon gång i livet. Har du inte någon du kan bolla dina tankar med? Om du känner för det är det bara att slänga iväg ett mail till mig, vet hur djävligt det kan vara.



Kramar

2010-03-26 @ 17:09:10
URL: http://rubyred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0