Hemma från drömmen

Hemma igen efter en underbar helg i London. Åkte lite hastigt och lustigt i tordags kväll och kom fram till London mitt i natten. Fredagen blev att stå i kö för musikalbiljetter, äta god glass, läsa karta, leta butiker, shoppa, äta middag på en god italiensk restaurang och LEJONKUNGEN.
   Lördagen tillbringades först på Camden Market, sedan Portabello Road. Där det även blev en burek till lunch i en park. Eftermiddagen var tänkt för ett museibesök, men den var utsåld så det blev varsin Snog (pure frozen yogurt) i solen på trappan till muséet och sedan cityshopping. På kvällen åt vi på Sagar, en vegetarisk indisk restaurang och så gick vi längs Themsen.
   I söndags strosade vi runt i Kensingtong Garden. Knallade rakt över, köpte te på Starbucks, gick lite till, köpte Snog. Gick och hämtade våra väskor på hotellet innan vi köpte lunch och åt sittandes i gräset i Kensington Garden. Sedan lite korsordslösande innan vi skyndade till tunnelbanan och åkte till Heathrow. Tax freeshopping efter säkerhetskontrollen och plösligt satt vi på planet på väg hem.
   Landade i ett kallt och regnigt Stockholm. Inte helt kul efter ett varmt och soligt London, speciellt inte när jag bara hade på mig shorts, t-shirt och kofta... Blev i alla fall hämtade av pappa. Väl hemma blev det förevisning av min shopping och en dusch innan jag trillade ihop i sängen och sov så gott så gott.
   Imorse vaknade jag, trött, med en dunderförkylning. SCÄ, jobbigt. Skola, tråkigt. Höll tal på svenskan. Lunch, mer svenska. Historia. Åkte till Beata och det var... Jobbigt. Har i alla fall lyckats förklara att jag behöver mer hjälp och jag tror att alla har fattat det nu. Ska bli skönt att få släppa lite av det egna ansvaret.

Nu ska jag dricka te, för jag har ont i min hals.

Kommentarer
Postat av: Billy

Vilken helg du har haft :D



Kram

2010-05-24 @ 20:41:30
URL: http://rubyred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0