Humlan



Bror min gjorde precis dagens goda gärning och släppte ut en humla som trasslat sig in hos oss.






Tänk om det kunde vara så lätt att släppa ut allting man har inom sig som man inte längre vill ha där...


Dagen har varit ganska händelselös. Sov dåligt på morgonen. Ringde flygbolaget när jag vaknade. Klev upp, åt frukost och städade sedan kaninburen. Tog ett tag eftersom jag skulle sy massa saker på handdukarna hon har i buren.
   Mamma kom hem och jag pratade lite med henne innan jag åkte till skolan för tjugofem minuters bokprat. Åkte därefter till Centralen och växlade pengar. Nu har jag en massa pund, tjiho. Pratade med Hanna hela vägen hem. Satt och drömde mig bort till London. Kom på det ena mer osannolika scenariet efter det andra. Hanna bara skrattade.
   Kom hem och har fixat med mina naglar. De var alldeles för långa. Fundrerar på om jag ska smörja in mina nagelband i olivolja. Det ska väl vara bra för någonting? Har världens fulaste nagelband så jag tänkte att lite olivolja skulle kunna vara bra.
 
Nu tänker jag sätta mig och måla något trevligt för jag har ingenting att göra. Borde egentligen vara ute, men jag känner verkligen inte för det. Är så himla kvavt ute. Dessutom orkar jag inte byta kläder.

Kommentarer
Postat av: Billy

När är det det bär av till London?

2010-05-18 @ 16:48:21
URL: http://rubyred.blogg.se/
Postat av: Billy

Gud så underbart, verkligen avis på dig. Skulle inte ha något emot att åka bort ett tag.

2010-05-18 @ 17:00:04
URL: http://rubyred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0