Ledighet

Jag är så liten och rädd i den stora världen utanför muren.


Imorgon är vi lediga. Igen. Fan, jag vill ju gå till skolan bara för att ha något att göra. Eller något sådant. Fast jag vet inte om det är bra för mig att vara i skolan. Hela skolan är ju bara minnen och ångest. Det är som att väggarna i skolan skriker åt mig att fortsätta som jag gör. Jag är ju helt störd...
   Mamma kom hem idag. Har varit skönt att hon varit borta, samtidigt som jag har saknat henne. Svårt att förklara känslan. I alla fall är det både panik och glädje i att hon har kommit hem. Pappa har inte samma koll som mamma... Fast det är skönt att vara lite med pappa också, han är borta mycket mer än mamma och jag har ju varit ganska mycket mer med mamma på senaste tiden.
   Ska titta på Svenska Hollywoodfruar ikväll. Blir bra. Sedan ska jag försöka komma på något att göra så att jag inte går och lägger mig så tidigt. Vaknar hela tiden från typ klockan fyra och fram tills jag ska kliva upp. Egentligen skulle jag kunna kliva upp vid fyra, men vad skulle jag göra uppe den tiden av dygnet?! Nää, ska försöka gå och lägga mig senare så att jag kan sova ordentligt imorgonbitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0