Tufftufftåget

Hade en dålig, dålig morgon. Kändes inte alls kul att kliva upp. Frukost, ovanligt snabb för att vara söndagsfrukost. Pappa fick mig att rycka upp mig en stund efteråt dock när har drog ut mig i trädgården. Fick rensa maskrosor innan mamma kom och sa att jag skulle äta mellis. Så var det goda humöret försvunnet, byttes ut mot gråt och ångest. Ilska.
   Mådde dåligt tills jag satte mig framför pianot och spelade lite. Lunch, hemmagrillade hamburgare. Mums, jadå. Ångest, javisst. Segade lite för länge. Kastade mig in i duschen efter att ha packat hysteriskt. Kastade ut kaninen på gräsmatten efter duschen och sedan skjutsade mamma mig till centralen och här sitter jag nu på tåget mot Östersund.
   Blir en blixtvisit till Norrland, kommer upp cirka 21.20 ikväll. Morgondagen tillbringas i Östersund och Åre där jag ska träffa en naprapat. Åker hem igen klockan 20.52 och kommer hem runt 07.00 på tisdag morgon. Lång resa för kort visit. Dessutom har jag upptäckt att jag bokat liggvagn till hemvägen och att man behöver EGNA lakan då. Jag har inga lakan med mig... Vad göra?!
   Känns skit att åka iväg just nu eftersom jag bara slarvar hela tiden. Fast samtidigt tänker jag att det kanske är dags att visa att jag faktiskt klarar av det. Att jag klarar av att ta eget ansvar. Vet inte vad jag orkar med. Undrar varje morgon när jag vaknar när det ska kännas bättre. Svaret är ju ganska enkelt, när jag har börjat närma mig friheten och den kommer knappast närmare om jag fortsätter som jag gör.


Kommentarer
Postat av: Billy

Hänger inte med riktigt. Varför ska du åka upp till Åre och träffa en naprapat?



Kram

2010-05-03 @ 22:13:48
URL: http://rubyred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0