Kvällen

Hemma.
Ska dricka te.
Och läsa.
INTE ställa mig framför spegeln.
Tog en promenad från SCÄ till Östermalmstorg och sedan en från Ropsten och hem. Njöt av det fina snöfallet. Älskar verkligen när det snöar. Blir så himla fint och jag tycker om att det är kallt för kyla betyder snö och det betyder att jag kan frysa. Jag är fortfarande rädd för att vara varm så det är skönt när kylan gör mig kall.
Annars har inte dagen bjudit på så mycket. Sov ju hemma igår också så pappa väckte mig lite innan åtta och skjutsade mig sedan till SCÄ för frukost. Efter frukost var det den sedvanliga promenaden sedan hände det inte så mycket mer innan lunch. Pratade med Jennie...
Efter lunch var det ju vila sedan fixade jag i "mitt rum". Bytte sängkläder och sådant där så att det ska vara fräscht imorgon när jag ska sova på SCÄ igen. Mellis och sedan började jag massproducera julkort. Har dock några kvar att göra, men det är bara bra. Fixade med Livs hår också och målade mina naglar innan middagen.
Jaa, sedan var det ju middag och samling innan jag styrde kosan hemåt. Är skönt att vara hemma, att sova hemma, Lillebror är också hemma, men jag har hittills bara sagt hej till honom.
Tänker sätta mig och läsa nu och sedan gå och lägga mig tidigt. La mig så sent igår, för att vara jag, så nu är jag jättetrött. Sover dessutom mycket bättre här hemma än på SCÄ så det gäller ju att passa på. Haha, det är underbart att ha ett eget rum där ingen annan sover. Och det är underbart att sova i min egna säng som jag själv har valt ut för att jag tyckte att den var skönast.

Kommentarer
Postat av: angelica

haha, jag gick alltid o la mig sent när jag va på permis för jag inte ville att den skulle ta slut. mådde så dåligt över att åka tillbaka till avdelningen att jag inte kunde åka själv, för då skulle jag rymma..haha

2010-11-27 @ 21:42:22
URL: http://fluffen.bloggagratis.se
Postat av: r

Nej, det händer inte så mycket, för det mesta. Det får bli alla de små sakerna man ser och gör som får bli, ännu en dag att lägga till handlingarna.

Man får förlora sig en stund i snöflingorna som faller hit och virvlar dit.

Jag blir alltid upprymd när jag går ut, på kvällen och det snöar, så där lite lagom, snöflingor i ljuset från gatulyktorna. Jag tror att det är tomtebubbel som känns, utan att jag riktigt vet. Snöflingorna som flyger hit och dit, julklappshalsduken som är färdig, bästa idén till julklapp som ska fixas och små knottriga hyacinter som börjar bekänna färg.

Tiden runt jul är rätt speciell och dagarna kanske lite mer fyllda av diverse, men egentligen händer det inte mycket, så där som det är.

Jag var ute på landet igår, vi träffades några kompisar på en jaktmark på Vikbolandet. När vi åkte dit på lördagsmorgonen var det nästan ofattbart vackert. Vintervita slingrande vägar mellan stora snötäckta åkrar som lika gärna skulle kunna ha varit vita hav. Solen sken och där uppe på krönet sprang en räv över vägen, med en kråka i munnen.

Woops jag var helt plötsligt mitt i en "Bruno Liljefors. Det var ett speciellt ögonblick. Sedan var det lerduveskytte, kaffe och glögg i "jaktvagnen", ett kort drev med en massa pulsande i knädjup snö och avslutningsvis en stolt hundkille som stötte fram en liten bock och fyra ystra hundkompisar som hellre rusade runt på fälten istället för att följa spår. Vi avslutade kvällen med julbord på Arkösunds hotell riktigt mysigt.

Idag såg snön annarlunda ut, borta var tomtebubblet istället dök en vit filt upp som mest uppmuntrade till att rastlöst knata runt hemma och plocka med diverse, en helt vanlig lite halvtråkig söndag blev det.

Men i morgon är det måndag och vem vet kanske blir just den måndagen en crazy måndag som kanske kommer att gå till historien.

Katrin

2010-11-28 @ 20:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0