Release Me

I am the wilderness locked in a cage
I am a growing force you kept in place
I am a tree reaching for the sun
Please don't hold me down
Please don't hold me down

I am a rolling wave without the motion
A glass of water longing for the ocean
I am an asphalt flower breaking free but you keep stopping me
Release me
Release me

I am the rain that's coming down on you
That you shielded yourself from with a roof
I am the fire burning desperately but you're controlling me
Release me
Release me


Kommentarer
Postat av: katrin hannar

Eftersom du är kvinna i "saablandet", det karga, vilda och vackra. Så blir det så, att du gasar på, lägger in turbo och drar, framåt. Kanske inte precis just nu men så småningom.

När jag var i Tanzania köpte jag en del pärlarbeten av massaierna. De jobbar med pyttepärlor du kanske ser framför dig deras märkliga halskragar som ser ut som tallriksunderlägg med hål i. Dessa kragar har de faktiskt utvecklat till underlägg att ha på bordet under tallrikar. Dom är helt fantastiska och mönstren på dessda kan varieras i det oändliga. Caroline som driver barnhemmet är en hel del ute i massaibyar. De har stora problem med allt möjligt, det har inte regnat ordentligt på tre år så det finns knappast bete till deras djur så de har inte råd att köpa pärlor själva. Men som en biståndsåtgärd köps pärlor in till speciella "dagcenter" som kvinnorna går till och skapar sina fantastiska saker. Underlägg sandaler, skärp och smycken. Helt suveräna saker. jag köpte skärp till Emil med såna pärlbroderier, det kanske du skulle titta på. Frida var sugen på en liten väska med pärlbroderier på locket. Det var inget de gjort hitintills men Caroline presenterade oss för en kvinna som skulle kunna göra en väska till Frida. Det ska bli spännande att se den när Frida kommer hem. Idag var det återigen en ganska grå och tråkig höstdag men den var full av höstdofter, jag tycker om när det jag ser berör andra sinnen, blir lite mer av en totalupplevelse. Många säger att doftminnen är de starkaste och får oss att associera för mig är det även omvänt. När jag titar på dina bilder får jag doftminnen, den är en ganska fantastisk och komplex mekanism den där kroppen.

Katrin

2010-11-14 @ 18:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0