Globalt

Har just avslutat en tråkig samhällsuppsats och det känns väldigt bra. Ska läsa igenom den lite senare för att se hur jag tycker att den verkar då, men för ögonblicket är jag klar med den. Haha, har skrivit om hur epidemier påverkas av globaliseringen och har analyserat detta utifrån en massa globaliseringsteorier. Kom fram till att valet av ämne var dumt då alla teorier utgick från ekonomi medan jag snackade om hälsa. Fast jag tror att det blev bra i alla fall...
Snön som föll imorse har nu under dagen börjat smälta och det känns ungefär som att det är vår, strålande solsken och snösmältning. Måste erkänna att det var lite fint att vakna med snö utanför fönstret. Eftersom mina julkänslor och min jullängtan är överdrivet hög just nu späddes ju dessa på av den fina snön. Samtidigt kändes det helt fel med snö i OKTOBER. Vi bor ju faktiskt inte inte i Norrland.
I övrigt har jag inte gjort så mycket idag. Skulle ha varit på SCÄ på morgonen, men min läkare var hemma för vård av sjukt barn. Alltså blev det inget läkarbesök utan en trött morgon eftersom jag klivit upp tidigt för att hinna dit. Satt och halvsov i min fåtölj, mådde skit. Pratade med pappa, fan vad han blev besviken på mig.
Sedan så har jag pluggat, läst lite. Ska plugga lite till nu. Måste komma en bit till på projektet, det är så mycket kvar att göra. Fast det är ju ganska kul så det är väl inte så farligt. Jag menar, jag är ju i alla fall intresserad av ämnet. Det enda tråkiga är att jag måste sitta och skriva källhänvisningar stup i kvarten för att veta vart jag har fått informationen ifrån.
Ikväll är det Idol och det ser jag fram emot, tror att de ska ha The Beatlestema, kan bli riktigt spännande. Mina favoriter för ögonblicket är Daniel och Linnea. Daniel för att han har så mjuk och fin röst och för att han är charmig. Linnea är att hon är så sjukt cool. Mycket coolare än vad Idol är!
Nu har ni fått veta lite om min tråkiga fredag. Funderar på hur det blir med skolan nästa vecka. Vill gå, men kommer inte att få om jag gör som jag gör. Fast vad spelar det för roll, jag kan ju göra som jag vill. Eller?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0