Happ

Torsdag klar, nu bara fredag kvar sedan HELG.
Började med tråkreligion. Min religionslärare är typ världens sämsta och han har pratat om samma sak i... Väldigt många lektioner nu. Är så trött på att höra honom prata om Koranen så jag blir alldeles slut när jag tänker på religion.  Efter religionen var det i alla samhälle och det var och trist. Vi diskuterade globaliseringsteorier, kanske spännande egentligen, men trist när man knappt fattar vad det är man har läst.
Sist på dagen var det matte, och som ni säkert vet ÄLSKAR jag ju matte... inte. Räknade på och tyckte att det var den längsta mattelektionen i världshistorien. Alltså, jag skiter i hur man multiplicerar och dividerar polynom. När tusan ska jag ha användning för det?!
När skolan var slut gav jag mig ut i regnet. Eller, det regnade inte så mycket men tillräckligt för att det skulle vara omysigt att gå ut i. Skyndade mig till fyran och åkte till SCÄ för samtal med min psykolog. Var ett väldigt deppigt samtal och om jag kände mig hopplös innan så känner jag mig ännu hopplösare nu. Fan, det är inte roligt längre. Inte alls. Vad i hela friden är fel på mig egentligen? Varför kan jag inte bara skita i allt det här nu?
Dagens sista hållplats innan jag styrde kosan hemåt var Yogayama för ett ashtangapass. Kom tidigt så jag satt där i värmen och läste en bok om yoga. Ska låna den på biblioteket till mitt projekt sedan. Den var verkligen superbra. Sedan var det ju yoga och det var underbart som vanligt. Ett pass innehåller verkligen allt jag behöver, rörelse, andning och avslappning.
Nu är jag hemma och ska alldeles strax ta en skön dusch. Sedan ska sängen bäddas med nya sängkläder och sedan tänker jag mysa med min bok, Diamanter Är För Evigt av Lauren Weisberger. Det är samma författare som skrev Djävulen Bär Prada, som är en av mina favoritchic-lit. Den här boken är inte riktigt lika bra, men det är absolut inget fel på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0