Städerska

Dagen idag började relativt tidigt eftersom vår städerska skulle komma. Klev upp, åt frukost, kollade i SvDs Kulturdel, letade ord i Nian... Jaa, jag hade en helt vanlig morgon helt enkelt. Vid nio åkte jag och pappa till farmor för att vara ur vägen för städerskan. Hos farmor hjälpte vi henne med hennes nya kaffemaskin och pappa bytte däck på farmors bil.
Medan pappa bytte däck pratade jag med farfar, som inte alls brukar prata. Blev väldigt konstig stämning när farmor kom in och frågade varför farfar pratade med mig men inte med henne. Shit alltså, jag vet ju att farfar är sjuk och att han är elak mot farmot, men det blev verkligen konstigt när han helt plötsligt kunde konversera med mig.
Farmor fixade lunch åt mig och pappa också (och åt sig och farfar). Jag fick broccoli med stekt skinka. Mumsigt och ganska okej. Haha, när jag var liten brukade jag få broccoli med extrasaltat smör och leverpastej hos farmor. Lite konstig kombination kanske. Fast jag tyckte det var gott så inget fel med det!
Efter att vi varit hos farmor åkte jag och pappa till Kvik och kollade på min och Gustafs blivande badrumsmöbel, det kommer att bli superfint i vårt nya badrum! Pappa beställde möbeln och sedan åkte vi hem. Jag tittade på TV och sedan bäddade jag i nya sängkläder i sängen.
Just nu funderar jag på vad jag ska hitta på, vet inte riktigt vad jag känner för. Skulle gärna gå ut på en promenad, men det får jag inte. Måste säga att vädret verkligen är fint idag. Vad hände med snöstormen liksom?! Haha, det blev ju strålande solsken istället. Fast jag såg inte fram emot snö i oktober så det känns okej att det inte blev någon snöstorm...
Juste, är det någon som känner igen att man känner sig väldigt mycket i vägen om man råkar vara hemma när städerskan är där? Jag lyckas alltid behöva gå in i samma rum som hon håller på och städar i. Känns så himla pinsamt för hon vill ju inte vara kvar i det rummet då och då känns det som att jag hindrar hennes arbete. Vilket i-landsproblem alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0