Two Days

Måndag och tisdag... Har varit i skolan två dagar nu och det har varit skönt. Underbart att slippa granskande blickar och besvikna ögonkast. Bara få vara, prata med klasskompisarna. Jag tycker om min klass, det är bra. Gillar människorna i den. Känner liksom att jag får kontakt och att de söker kontakt med mig. Det är fint.
Har i alla fall haft två riktigt onödiga skoldagar nu. Igår började jag 8.20 med labb. Sedan var det historia, men eget arbete. Lunchrast och håltimme. Alltså lite mer än tre timmars ingenting. Svenska med diskussion i grupp och till slut psykologi med filmtittande. Palla. Var i och för sig en bra film, Girl Interrupted (Stulna År på svenska). Handlade om en tjej som blev inlagd på en psykiatrisk vårdavdelning. Lite läskigt att se hur lika olika vårdavdelningar är varandra. Hmm...
Efter skolan igår så var jag och mamma hos Helene och pratade. Vi diskuterade hur jag ska göra med skolan. Om jag ska hoppa av och satsa på att bli fri. Känner mig kluven i frågan. Ska gå den här veckan och sedan fundera på höstlovet. Kanske läser klart några kurser som blir klara till jul och typ gör klart projektet. Eller så hoppar jag inte av. Eller jag vet inte...
Idag började jag med matte och det var tråkigt som vanligt. Sedan var det samhälle utan fungerande datorer, vilket ledde till att jag satt en hel lektionen och väntade på att få handledning utan att få det. Läraren hann inte, suck. Har i och för sig skrivit klart min uppsats, men jag vill veta om min frågeställning är okej.
Gick på stan efter skolan och fixade lite saker. Var på H&M och frågade om den himla byxdressen. De sa att den borde komma in snart, hoppas. Vill verkligen ha den!
Nu ska jag plugga psykologi och dricka te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0