Vilse vid DN-huset

Torsdag snart slut, alltså inte långt kvar till fredag. Ska bli skönt med lov även om det inte alls kommer att bli som jag hade tänkt mig det. Såg verkligen fram emot resan men får väl ta att hacka i mig att det inte var jag som såg konsekvenserna i tid. Fan, vad dum man kan vara.
Idag hade jag bara två lektioner. Först var det religion och vi pratade om bibelcitat. En helt onödig lektion, men ganska bra tidsfördriv. Sedan var det lunch och då fick jag ÄNTLIGEN handledning för min samhällsuppsats. Tror att jag hade lyckats ganska bra, men det är skönt att få bekräftelse på att man har fått med allt som ska vara med.
Väntade på Linnea, som fick handledning efter mig. Sedan skyndade vi oss allt vad vi kunde genom Rålis för att hinna till Läkare Utan Gränser. Klassen skulle på föredrag där. Linnea och jag gick i alla fall fel, vilket var mest mitt fel, så vi kom försent. Var i alla fall med på större delen av föredraget och det var spännande. Blev lite irriterade på de andra klasserna som var där för de var så himla nonchalanta och satt och flippade på sina mobiler HELA TIDEN.
Hade egentligen matte efter, men missade så pass mycket att jag tyckte det var bättre att åka hem. Gick alltså till Fridhemsplan och åkte sedan hem. Knallade från Ropsten i det nu varmare höstvädret. Det är så skönt att få frisk luft! Att liksom kunna andas ordentligt.
När jag kom hem satte jag mig en stund på mitt rum och bara gjorde ingenting innan jag satte mig framför TVn och tittade på Sex and the City. Har suttit och tittat ett tag nu, typ fem avsnitt. Jätteskönt att göra något helt kravlöst som inte ens kräver att man bläddrar sida för att komma framåt.
Imorgon ska jag till SCÄ, uschusch. Känner på mig att det inte kommer att bli ett roligt möte. Antingen är det jag som blir ledsen eller så att det pappa. Nej, fy tusan, det ser jag inte fram emot. Aja, blir bra med fredagen innan lovet. Och på lördag ska ju mina älskade tanter komma hit och mysa med mig. Ser jag fram emot eftersom jag inte har träffat dem på så länge.
Nu tror jag att det blir mer Sex and the City innan maten... Eller så ska jag ändra det sista i min samhällsuppsats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0