Psykologi

Jahaja, så var skolveckan nästan över. Den här veckan har faktiskt gått riktigt snabbt trots att jag trodde att den skulle vara evighetslång. I och för sig är det fortfarande en dag kvar, men har bara två lektioner imorgon så det borde inte vara alltför ansträngande.
Sitter just nu och skriver på en psykologiuppsats. Gillar det ämnet, är nog mitt favoritämne just nu. Än så länge har vi visserligen bara pratat om Freud, men alla hans teorier är ju inte helt otroliga även om jag tycker att hans metod verkar vara överdrivet tidskrävande. Dessutom fattar jag inte hur man kan sitta och hålla värsta monologen helt själv samtidigt som någon annan sitter och lyssnar, verkar superpinsamt.
Och jag fryser. Fast jag har en massa kläder på mig (eller inte en massa, men stickad yllekofta borde ju värma) så är jag iskall. Okej, jag får skylla mig själv lite, men ändå. Blir bättre när jag har ätit middag antagligen. Ett tag kvar till middagen visserligen, men jag ska till SCÄ innan, så tiden kommer nog att gå ganska snabbt. Tiden går liksom snabbare när jag åker iväg en stund. Tar ju sin lilla tid att åka dit, sedan vara där och till sist åka hem...
Skulle egentligen haft yoga idag, men kommer inte att hinna det för vi ska på We Will Rock You ikväll. Ska bli roligt, fast synd på yogan. Såg verkligen fram emot den. Hade värsta träningsverken efter passet förra veckan. Aja, tänker gå på yoga imorgon istället, Vinyasa blir det då.
Borde verkligen försöka koncentrera mig nu, men det är inte helt enkelt. Tankarna liksom svävar iväg och jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Kommer inte ihåg vad Jaget gör, så jag kan inte riktigt bestämma hur "Sirpa-Lisas" personlighetsstruktur ska se ut, haha.
Annars händer inte mycket. Går i skolan, känner mig nere, vill helst bara sova. Hoppas att jag känner mig lite gladare någon gång snart annars vet jag inte vad jag ska ta mig till. Är så himla trött på att känna mig ledsen och nedstämd. Får försöka se det bra i livet... Som att jag och Hanna var på tecermoni på Etnografiskas testuga i söndags eller att det snart är helg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0