En sådan där

Timmar, minuter, sekunder. Klockan går, den släpar sig fram. Vet inte vad jag ska göra, vad jag vill göra. Vill absolut inte göra det jag gör nu. Känner hur misslyckandet sprider sig samtidigt som jag bara sitter här. Ändå finns det inte något jag kan göra. Jag får inte gå ut och gå (eller jag får, men jag ska inte), jag orkar inte läsa, vill inte sova, har ingen lust att titta på någon film/serie. Nej, jag har verkligen inte lust med någonting. Jag andas, lever, men roas inte. Vardagen är grå, trots att molntäcket på himlen har splittrats upp.
Känner hur det destruktiva inom mig drar. Fast jag vet vad jag ska välja, jag ska välja det som inte drar. Strunta i de känslor jag känner och bara låta tiden släpa sig fram. Ett år ska jag ge det, ett år då jag ger allt. Jag kan inte gråta längre, men kan som liknelse säga att det får kosta mig blod, svett och tårar, mitt liv.
Just nu önskar jag att jag aldrig hade blivit sjuk, har önskat det länge. Jag känner en avsky över att jag någonsin började mixtra med maten. Känner en avsky över att jag aldrig har gjort det tillräckligt. Om man ändå kunde vrida tillbaka tiden, om jag ändå kunde rädda mig själv, men det går inte. Tänk om jag kunde drömma om ett liv som fri. Som Jossan sa idag "undrar vad vi skulle ha gjort just nu om vi aldrig hade blivit sjuka". Hemska tanke, men ändå så nära och så relevant. För att vli fri måste man kunna drömma, man måste ha ett mål. Tror jag.
Känner mig så uppfylld av ätstörningen för tillfället. Den skriker i mitt huvud. Talar om vad jag har gjort fel, vad som är fel på min kropp. Precis allt som gör ont skriker den. Samtidigt kilar äcklet runt, runt i min kropp och petar på allt som sväller. För det gör det, det sväller. Jag har gått upp i vikt. Det är inte något som jag inbillar mig, det är sant. Ont gör det och jag avskyr det.
Trots allt detta kan jag le. Jag kan skratta och jag kan... Må bra. Visst är det lustigt, att under ytan kokar tankarna och på ytan är jag fri och frisk? Det skrämmer mig. Jag ÄR INTE min sjukdom längre, men den finns där och smutsar ner. Gör mig till en sådan där som äcklas över sig själv, en sådan där som är rädd för mat, en sådan där ätstörd.

Kommentarer
Postat av: camilla

Haha jaaa :D fast jag har följt en massaa serier :D bla OC, desperate housewifes, Cityakuten, förhäxad o en massa mer:P fast ja kolla mer på tv förr, nu blir de mest datan xD har du ngn riktig favorit film/serie? :) ja har också svårt att se en hel film, eller så länge ja har ngt att äta går de bra ^^



ÅÅ men de låter ju som du kommer få en bra dag imorn då :Dtrevligt att ni träffas så från gruppen :D har du bra stöd hemifrån och så? av dina andra vänner e de många som vet om det?



Min dag har vart bra :) träffade min bästa vän förut o de gjorde hela min dag genast lite gladare hihi :D



kram

2011-04-04 @ 19:32:55
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0