Fikafegis

Gick till Fåtöljen med Jennie. Hon åt lunch och jag tog en te. Pajen och kladdkakan lockade, men jag vågade inte. Vågade ju ett tag, men nu vet jag att jag måste sköta alla andra mål och då funkar det inte att fika. Jag vill fika, vill att det ska funka, men så kommer tveksamheten. Kriget börjar i huvudet och så vågar jag inte. Vi satt i alla fall kvar länge tills jag bestämde mig för att det var dags att åka hem eftersom jag kände att jag kanske skulle ha ätit i alla fall ett av dagens tre mellanmål innan middagen. Kan acceptera att jag äter två mellanmål efter, men alla tre... Skulle vara lite dumt.
Cyklade till Ropsten imorse så jag fick ta cykeln hem också. Fy tusan vad jobbig backen upp från bron är. Var helt slut när jag kom upp. Hej otränad jag är?! Sedan har det inte hänt så mycket mer. Middagen blev jobbig bara för att mamma lade sig i. Ångestklumpen i magen växte och jag kastade i mig maten för att slippa se hur mycket det var som låg på min tallrik. Vet inte varför, men maten växte verkligen framför ögonen på mig, sådär som den kunde göra förut. Hatar när mamma ska komma och lägga sig i.
Kvällen kommer inte att bli speciell på något sätt. Ska äta mina två mellis som jag inte ätit än och läsa Harry Potter. Åhh, jag vill verkligen gå på Hogwarts (och mitt rättstavningsprogram på datorn har Hogwarts i sin ordlista!). Jag skiter i att alla som går på Hogwarts råkar ut för en massa konstiga saker, det verkar så härligt där ändå.
Fan ta mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0