Garderobsstädning

Idag är det garderobsstädning och skolan som står på schemat. Har tömt så gott som hela min garderob och hängt/lagt ut allting utomhus så att det ska vädras lite. Dessutom har jag dammtorkat hela garderoben så nu är den fräsch och fin. Gillar verkligen att städa saker i mitt rum för det känns som att det blir så fint sedan. Har också passat på att fixa till högarna med kläder lite så att de ligger snyggare än förut.
Nog om min städning. Har haft en lugn morgon, klev upp vid nio och duschade. Åt frukost, fixade mig (tog på fula hemmakläder, borstade tänderna och bäddade sängen). Loggade in på datorn och blev uppfångad av finaste Josefine. Hade en lång chattkonversation med henne. Alltid fint att prata med henne. Hjälpte pappa att dra lakan. Haha, hur många familjer drar egentligen lakan och manglar dem? Lakanen blir i alla fall väldigt fina och mysiga av att manglas.
Ja, snart är det väl dags för lunch. Efter lunchen ska jag plocka in alla kläder igen och vid tre åker jag in mot Fridhemsplan och Kungsholmens Gymnasium för möte med min gympalärare. Är ganska rejält nervös inför mötet eftersom min gympalärare är läskig. Hoppas verkligen att vi kan lösa det här med idrotten. Har egentligen ingen lust att plugga i vår, men hellre det än att jag måste försöka läsa klart idrotten samtidigt som jag går på komvux.
Känner mig fortfarande som en tjockis. Inte roligt alls. Borde täcka för spegeln i mitt rum igen, men vet att jag bara springer till mammas och pappas rum då för att kolla mig  spegeln. Speglar måste verkligen vara en av människans sämsta uppfinningar. De förstör verkligen mitt humör. Skulle kunna stå hur länge som helst framför spegeln. Tyvärr blir det jag ser i spegeln bara värre och värre för varje sekund jag står där. Önskar att jag kunde tycka att det jag ser är fint eller i alla fall okej. Tyckte ju det ett tag, men nu... Blir nästan arg på mig själv för att jag tackade ja till Idun. Kunde jag inte ha gett mig på en vända till ner i skiten?

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag hade också en sån morgon. Rent, rent, RENT ;D



Blev dock inte riktigt klar... :(

2011-04-13 @ 15:16:21
URL: http://rebeckacarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0