Hemska tanke

Snart dags för voodoo-utställningen på Etnografiska tillsammans med Hanna. Längtar efter att få åka iväg. Känns bra att jag har något att göra idag, att jag inte bara ska sitta sysslolös. Måste verkligen hitta saker att göra de här två veckorna så att jag inte blir tokig. Risken finns ju att jag börjar älta och så är jag fast i alla mina tankar. Känner redan hur de smyger sig på, men jag får inte ge vika. Måste göra som jag vet att jag ska göra. Längtar dock efter tisdagens samtal med min behandlare. Bara att få säga hur det känns kommer att vara så himla skönt.
Jag hatar det jag ser i spegeln för tillfället. Avskyr varenda liten del av min kropp. Den är inte som jag vill och den kommer aldrig att bli det heller. Aldrig kommer jag att få triumfera igen. Visst är det hemskt att jag ens kan tänka så, men jag gör det i alla fall. Jag skiter i vad alla andra tycker, just nu känner jag bara hur mycket jag skäms över att visa mig. Speciellt nu efter frukosten och melliset. Skräms dessutom av värmen som sprider sig i min kropp. Till och med händerna och fötterna är varma och det är läskigt. Visst, det kanske tyder på att förbränningen börjar komma igång, men jag litar inte på min förbränning.
Aja, nu ska jag sluta älta och istället tänka på hur trevligt och mysigt det kommer att bli att träffa en av mina favoriter.
Bara för att du och jag är vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0