Intensiv morgon

Tisdag 12 april. Vad ska jag säga? Samtal med min behandlare klockan tio. Skönt att få prata. Även om jag inte får så djupa dalar längre är det ändå skönt att få ur sig lite av det som rör sig inne i skallen. Längtar efter nästa vecka för då är det Idunvecka och då har jag samtal varje dag. Blev mycket prat om mina föräldrar idag. De påverkar mig så otroligt mycket. Både i hur jag är som person och hur jag agerar i sjukdomen. Till exempel vågar jag inte börja äta "vanlig" fil istället för mellanfil bland annat för att jag är rädd för att de ska bli sura på att jag inte har börjat med det tidigare. Sedan är jag ju skiträdd för de där extra kalorierna som vanlig fil eller yoghurt innehåller också...
Efter samtalet tog jag bussen till Odenplan där jag mötte upp Rebecka för en lunch. Vi velade en stund om vart vi skulle äta innan vi bestämde oss. Hade en okej lunch med mycket trevligt sällskap. Är bra att prata med Rebecka eftersom hon har så lätt för att prata, det gillar jag. Blir en lunch på torsdag också och sedan är det ju som sagt Idunvecka och då blir det säkert lunch med henne de flesta dagarna, haha.
Åkte hem efter lunchen och nu är jag hemma och har tråkigt. Hade en intensiv morgon, men nu har jag ingenting att göra på resten av dagen. Vet verkligen inte hur jag ska få tiden att gå och det är riktigt plågsamt. Sitter här och känner mig tjock och önskar att jag kunde sluta äta igen. Tyvärr vet jag att det skulle kännas så rätt, men jag ska inte lyssna på mig själv. Jag ska lyssna på min behandlare för det är ju han som har rätt egentligen. Vet ändå att det enda JAG vill är att gå ner i vikt, men det ska jag inte. Ingen skulle bli lyckligare av det, inte jag heller. Det enda är att jag vet att det skulle kännas rätt att göra så.
På måndag åker familjen upp till fjällen och lämnar mig med stora huset.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Gillar att du har den upppfattningen av mig :D Har varit den tysta tillbakadragna blyga såå länge.. Så jag antar att jag väll har massa prat att ta igen ;)



Förresten så är det inte DU som vill gå ner i vikt, det är DIN ätstörning ;) För ingen människa vill vara benrangel, det är ätstörningarna. :)

2011-04-12 @ 15:37:28
URL: http://rebeckacarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0