Klänningar

Mycket bättre natt i natt än vad jag haft på hela veckan. Gick och la mig lite senare än vanligt och kunde därför sova ända till klockan kvart i nio. Hur skönt som helst. Låg kvar i sängen en stund efter att jag vaknat, bara för att jag vet att jag alltid har tyckt om att ligga vaken i sängen och dra mig en stund. Klev upp efter typ en kvart, åt frukost. Fick sällskap av både mamma och pappa vilket inte är helt vanligt. Eftersom jag har helt andra tider än resten av familjen blir det ofta så att jag äter frukost ensam eller med pappa.
Har inte hänt så mycket mer sedan dess. Har provat lite klänningar som var för stora förut. Eller, de passade ju när jag var frisk men nu när jag varit sjuk så har de varit som hängande trasor. Alla passade, typ. Ingen var ju för liten, utan jag börjar snarare växa i dem igen. Fy tusan vad jobbigt det är. Visade en av klänningarna för mamma och hon sa glatt att "men titta vad fin den var, den passar ju". Fan, fan, fan var det enda jag kunde tänka. Visst, de är jättefina och det är ju kul att jag kan använda dem, men fan vad stor jag har blivit. Kan de i alla fall inte sitta liiite fel? Vara liiite mer för stora?
På tal om kläder så har kjolen jag köpte i veckan krympt så nu är det precis så att jag kan ha den. Känner mig jätteglad för att den krympte för nu slipper jag sy upp den. Mamma kommenterade att den såg tight ut i midjan och det gjorde också ont. Bara för att allt var stort förut betyder det ju inte att bara för att något passar så sitter det tight. Fast det gör ju inget eftersom det är resår i linningen så den kan bli mycket större och jag kommer att kunna ha den när jag går upp ännu mer.
Fattar ni att det enda jag tänker på just nu är hur mycket jag kan ha gått upp i vikt. Det är så himla jobbigt och jag blir alldeles galen. Jag vill ju inte gå upp i vikt och jag vill inte bli tjockare, men jag måste. Därför tänker jag på det hela tiden. Jag hoppas bara att jag inte gått upp hur mycket som helst. Att jag tror att det är värre än vad det är. HOPPAS verkligen det, för om jag har fel kommer hela nästa vecka bli en katastrof.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Men försök det posititva, du har fått "nya" klänningar :)

Jag köpte en jättefin nyårsklänning som var slapp och hängde från axlarna rakt ner. Den var svart och full av paljetter och ena axeln var en stor sidenrosett. Så hade jag ett skärp i midjan för att få någon form på den. I år (hade gått upp en hel del) hade jag den och upptäckte att det var en slapp klänning men att den hade lite form så att man hade inte behövt ha skärp, den hade bara varit för stor. Så provade jag den nu och den var skiiiiitsnygg nu (kanske nästa års klänning igen) Rosetten var formad kring axeln och den var tight, helt figursydd. Jag insåg inte det när jag köpte den.



Så om jag använder den det här nyåret kommer jag ha kunnat använda samma klänning som 3 helt olika :) Dessutom har den bara blivit snyggare och snyggare. Tänk så du med, nya klänningar ! :D

2011-04-17 @ 12:07:45
URL: http://rebeckacarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0