Kväller

Tröttheten har lägrat sig över mig. Känner mig helt slut och vill bara gå och lägga mig. Har inte alls lust att vara vaken, att äta mellis, att borsta tänderna, att låta kvällen fortsätta. Tycker att det bara ska vara slut nu så att jag får sova och slippa de elaka tankarna som säger att jag valde fel mat till middag, som säger att jag rör på mig för lite, som säger alltalltallt.
Är så trött på mitt liv, på att leva. Det slutar ju alltid såhär, med att jag är missnöjd och inte vet vad jag ska göra. Uppskattar livet mer på morgonen än på kvällen och blir mer destruktiv på kvällen. Dagens samlade prestationer hinner ikapp och slår på mig i samlad trupp. Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men jag är så trött på allt. Sova är bra, det duger. Annars, jag vet inte. Känner mig inte lockad av någonting. Hur känner man lust till livet?
För det mesta känns det ju faktiskt bra. Jag är glad, skrattar, pratar, äter, har inte ångest. Sedan kommer de här stunderna, varje dag, då jag bara inte vill mer. Det räcker, jag har levt färdigt. Vet inte vad jag ska leva för. Blir det någonsin roligare än såhär? Har jag förstört mina förutsättningar eller är det såhär för alla människor? Känner alla hopplöshet?
Det destruktiva drar i mig. Fast jag får inte. Det är förbjudet och det är jobbigt, men jag skulle skämmas så om jag gjorde det jag vill göra nu. Tur det för annars skulle jag göra sådant som är dumt. Kanske inte farligt, men jävligt korkat.
Vad jag önskar att jag kunde börja svälta mig igen. Slippa vara glad, slippa orka, slippa ansvar, slippa framsteg, slippa livet. Fan, jag står inte ut med att vara på väg framåt. Det är hemskt. Jag tycker inte alls om det. Hur mycket jag än önskar att jag aldrig hade blivit sjuk (om jag någonsin har varit sjuk) så önskar jag ännu mer att jag slapp leva livet.

Kommentarer
Postat av: camilla

Åå vill inte att du ska ha de tankarna o känslorna på att du vill svälta dig igen :/ mår du inte bättre nu än när du gjorde det? tänk efter, det är ju inte värt det!



ÅÅ jag förstår dig men har du talat om för dina föräldrar hur du känner inför resan då? vad säger de?



Men att du faktiskt velade o inte var helt hundra på att du skulle gå ut så betyder de ju ändå att du har kommit såpass långt att du inte bar göra det om du förstår? och det är ju ett bra tecken eller hur?



Många varma kramar

2011-04-20 @ 07:50:24
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Anonym

Godmorogn:D

2011-04-20 @ 08:12:46
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0