Livsvärden

Vad gör jag? Ingenting.
Borde jag göra något? Ja.
Har ingen aning om vad jag ska hitta på. Helst skulle jag vilja gå ut på en promenad, men jag ska ju inte promenera. Önskar jag nästan att jag gick i skolan. Fast bara nästan, avskyr alla krav i skolan, alla måsten. I och för sig måste jag skriva en självutvärdering av mitt projekt. Den ska vara inne på fredag och jag har inte ens börjat. Ska nog göra det nu. Är klar med allt annat jag skulle göra idag...
Funderar på vad jag tycker är roligt. Min behandlare sa att jag inte ska fundera så mycket på det just nu, utan försöka tänka dag för dag vad som känns bra. Det låter så bra, men är så himla svårt. När dagarna står stilla och timmarna släpar sig fram är det som om jag bara kan tänka framåt eller bakåt. Vem vill liksom vara i ett händelselöst nu?
Skulle behöva lite livsinspiration. Typ vad gör man i livet när det är totalt utfattigt. Jag har ingenting i mitt liv som jag kan hålla fast vid. Mina kompisar har sina liv med skola, andra kompisar, läxor och fester. Jag ska lämna min ätstörning som har varit mitt liv. Mamma och pappa lämnar mig mer och mer och det är jag glad för. Men fortfarande, vad ska jag hålla fast vid för att känna att mitt liv är värdefullt. Inte för att jag kände att det var värt något när jag var som sjukast, men det var ändå något som jag levde för. Nu lever jag för varje mål mat som ska ätas under dagen. Där emellan tänker jag bara på vad nästa mål ska bli. Det värsta är ju att jag oftast inte ens vill äta utan gör det i alla fall. Alltså fyller jag livet med något som skrämmer mig och som får mig att känna mig värdelös när jag egentligen vill hitta ett värde i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0