Sysslolös, typ


Jag och Rebeckas häst Strongen efter gårdagens uteritt.
Idag trodde jag att jag hade planer ända fram till igår kväll. Skulle ha träffat Ellen, men hon fick förhinder så nu har jag ingenting att göra förrän klockan fyra då jag ska på yoga. Blir ett en och en halv timme långt vinyasapass. Ska bli roligt eftersom jag inte varit på yoga på en vecka nu. Dock vet jag inte riktigt hur jag ska fördriva tiden fram till dess. Blir nog en promenad, men i övrigt, ingen aning. Om någon skulle vilja ses lite spontant innan klockan fyra är det bara att höra av sig!
Annars då? Sitter ute i solen och segar. Är ljuvligt när det är såhär fint väder. Känner mig dock som en klump idag. Hatar känslan, men vet att jag vinner över den. Äter ju inte mindre bara för att jag känner mig tjock. Visst finns tankarna, men inte handlingarna. Dessutom är känslan inte lika stark längre och det gör att jag tror att ätstörningen håller på att tappa greppet om mig. Hade jag sett det jag såg i spegeln idag för några veckor sedan hade alla måltider blivit lidande, men nu vet jag att bara jag följer schemat så har jag ingenting att oroa mig för. Måste dock våga utmana mig mer och det är svårt. Att göra som jag gjort de senaste veckorna är enkelt nu, men att våga göra på nya sätt är skitsvårt.
Tror att jag ska börja på min gymnastikuppgift om yoga nu. Lika bra att bli klar med den så att jag slipper gå runt och tänk på att jag måste göra klart gymnastiken. Tycker inte om att ha plugg liggandes som jag skulle kunna bli klar med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0