Tristess

Dagen har flutit på ganska bra. Tittade som sagt på film på förmiddagen. Den var bra, men lite lång. Har svårt att titta på film, tycker att en och en halv timme är alldeles lagom och den här var två och en halv timme. Gick och lämnade tillbaka filmen när jag tittat klart på den i alla fall. Hade tänkt hyra en annan film, men hittade ingen som föll mig i smaken. Har alltså ingen aning om hur den här kvällen ska spenderas. Kanske får titta på någon av de filmer som vi har hemma (och som jag sett alldeles för många gånger).
På vägen hem från filmuthyrningen stannade jag på Superstore och köpte en fryst färdigrätt att äta till lunch. Lyckades till slut välja en och gick sedan hemåt. Värmde maten, åt och drog sedan iväg in till stan för kundalini. Var inte ett lika plågsamt pass som förra veckan, då läraren bara fokuserade på mage. Idag blev det istället en lååång uppvärmning, sedan några övningar och meditation innan den underbara avslappningen. Älskar verkligen avslappningen efter yoga. Då kan jag verkligen slappna av, utan att somna, bara slappa liksom.
Åkte hemåt. Köpte en Damernas Värld som ska läsas ikväll. Sparar den så att jag har något att göra efter middagen. Köpte en glass att äta till mellis också. Gick hem och tog en dusch med mina dyrt inköpta produkter från DharmaZone. De luktar underbart, men är galet dyra. Efter duschen så har jag ägnat tiden åt att titta på Sex and the City och längta till på måndag då jag ska träffa Jossan. Fattar inte hur man kan ha så mycket att prata om med en enda person. Är faktiskt riktigt skönt att veta att det finns människor som jag kan prata så mycket med.
Längtar även efter morgondagen eftersom jag och Hanna ska och kolla på Etnografiskas Voudou-utställning då. Ska bli spännande. Det stod på hemsidan att utställningen kunde vara skrämmande för yngre barn, ohh.
Nu väntar jag på middagen, trots att jag inte alls är sugen på något. Har inte varit sugen på hela dagen så det har inte varit sådär jätteroligt att äta. Förut var jag sugen mest hela tiden, men nu... Det är som att maten inte har någon dragningskraft på mig längre. Jag orkar inte äta, men gör det i alla fall. Som sagt, uppgivenheten finns där och gör att jag bara fortsätter och accepterar läget. Jag har inget val. Eller, det är klart att jag har ett val, men jag tänker inte välja det andra alternativet för i sådana fall sviker jag så himla många människor.
Aja. nu ska jag försöka hitta på något att göra innan jag somnar av tristess och trötthet. Fattar inte varför ag jämnt är så trött på kvällen. Aldrig pigg och alert som jag var förut.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag tror att det är bra att du gillar yoga. Även om det var jobbigt så är det något du gillar OCH något som är bra för dig så att du gör det även om det kan vara jobbigt. Det är nog superbra för dig! :)



Har också sett den filmen, den var helt ok men den hade kunnat gjorts mycket kortare! Ses :) <3

2011-04-02 @ 23:24:23
URL: http://rebeckacarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0